Addikció és internet
Statisztikák
Internetet használók száma 2010-ben: 1,97 milliárd
(14% növekedés) ebből:
(14% növekedés) ebből:
- 42% Ázsia
- 24% Európa
- 13,5% Észak Amerika
- 152 millió blog
- 25 milliárd tweet
- 600 millió facebook felhasználó (350 millió 2009-ben)
Számítógépes játékok
- Elsősorban 8-18 év közötti fiúk az érintettek. De súlyos esetek előfordulnak idősebbek, illetve nők esetében is.
- A játék által biztosított izgalom valamint a sikerélmény vonzó lehet azok számára, akik a való életben nem tapasztalják meg ezeket.
- A sok játékkal töltött idő káros hatással van a személy szociális készségére, valamint bizonyítottan egészségromboló hatása van.
- A számítógépes játékok hatásairól sok tanulmány született, de ezek gyakran ellentmondanak egymásnak.
A számítógépezés mint életmód
- A számítógépes játékoknak pozitív hatásaik is lehetnek, úgy mint a kézügyesség és a reflexek fejlődése, valamint bizonyos játékok gyors és összetett gondolkodást igényelnek.
- Bizonyos játékok nagy népszerűségnek örvendenek.
- Az ezekben való jártasság társadalmi, és anyagi megbecsüléssel is járhat.
- Ezek a játékok olyanok mint valamilyen sportág a játékosok pedig sportolóként sok időt töltenek gyakorlással/edzéssel.
- Létezik sportfüggőség is!
Közösségi oldalak
- A szociális kapcsolatokat, interakciókat egy virtuális térbe helyezi.
- A virtuális kapcsolat mögött gyakran nincs valódi tartalom.
- A legtöbb közösségi oldal rengeteg szolgáltatást nyújt (képmegosztás, játék)
MMORPG
- massive multiplayer online role playing game
- sok játékosú online szerepjáték
- A játék virtuális térben , de valós időben játszódik.
- A játékban fontos szerepe van a közösségnek.
- A legnépszerűbb MMPRPG-nek a World of Warcraft-nak több mint 11 millió előfizetője van.
- 2008-ban az MMORPG-k 1,4 milliárd dollár bevételt hoztak a játékiparban.
- Egyes felhasználók elkezdték a játékot foglalkozásszerűen űzni.
Online vásárlás
- Elsősorban a nőket érinti, azon belül is a tehetősebbeket
- A túlzott mértékű vásárlás régóta ismert jelenség.
- Az internetes vásárlás lehetőségei nagyobb teret adnak az addiktív viselkedésnek.
Pornográfia
- Több mint 25 millió pornográf weboldal van. Az összes weboldal kb. 12%-a pornográf tartalmú.
- A pornóiparnak több mint 5 milliárd dollár bevétele van, ennek több mint a fele az USA-ban.
- A letöltések 35%-a pornográf tartalmú.
- Az USA-ban:
- A pornográf oldalak látogatóinak 2/3-a férfi
- Átlagosan egy gyerek 11 éves korában találkozik először pornográf tartalmú weboldallal. (forrás: http://www.familysafemedia.com/pornography_statistics.html)
- Gyakori a pornográf tartalmak durvulása.
- Itt is megfigyelhető, hogy az internet több lehetőséget nyújt a szélsőséges felhasználásra.
- A pornográf tartalmak különösen fetisiszta vagy erőszakos jellegűek, jelentenek-e társadalmi veszélyt?