Ez az elektronikus tananyag kisegítő eszközként szolgál a hozzá szorosan kapcsoló tankönyvhöz az agrár-mérnöktanár szakos hallgatók számára. Önállóan egyik sem oldja meg a hallgatók számára a felkészülést, a kettő együttes használata elegendő alapot képez az Oktatástechnika és -infomatika című tantárgy elsajátításához.
Az elektronikus tanagyag tíz fejezetből épül fel. Az egyes fejezetek kialakítása során minden esetben törekedtem a szemléltetésekre, melyek ábrák vagy táblázatok formájában valósulnak meg. A teljes jegyzet összesen több, mint 40 ábrát és táblázatot tartalmaz.
A tananyag a bevezetést követő második fejezete az oktatástechnológia fejlődési tendenciáit mutatja be egy iterációs ábra segítségével.
A harmadik és negyedik fejezet az oktatástechnológia fogalmát, tárgyát és rövid történetét adom meg. Majd ezt követően az ötödik fejezetben elhelyezem e tudományterületet a pedagógiai diszciplinák között.
A hatodik fejezetben ismertetem több szemszögből az taneszközök fogalmát, valamint bemutatom ezek különféle csoportosítási és rendszerezési szempontjait.
A hetedik fejezetben ismertetem, hogy milyenre kell ügyelnünk és milyen szempontokat kell figyelembe vennünk a taneszközök kiválasztása során.
A nyolcadikfejezetben a pedagógiai programcsomagok fogalmát és felépítését ismeretem. Majd ezt követően a kilencedik fejezetben a szemléltetés fontossága miatt egy komplett pedagógiai oktatócsomagot mutatok be, melyet egy korábban végzett agrár-mérnöktarnár szakos hallgató készített.
A tízedik fejezetben a prezentációkészítés elméletével egy gyakorlatával ismertetem meg az olvasókat.
Végezetük a tizenegyedik fejezetben az e-learning rendszerek felépítését mutatom be.
A tananyagot a jövőben folyamatosan fejleszteni kívánom. Terveim szerint külön fejezetet fogok szánni a korszerű oktatástechnológiai eszközök működésének ismertetésére, a digitális hang-, kép- és videofeldolgozásra, és az e-learning tananyag készítésének gyakorlatára. Továbbá be szeretném mutatni egy nyílt forráskódú e-learning rendszer teljes alkalmazását a telepítéstől egészen a mindennapi használatig, valamint a Web 2.0 oktatásba betöltött szerepét.