VIII. Felhasznált irodalom
Arató Ferenc és Varga Aranka (2006): Együtt-tanulók kézikönyve. Bevezetés a kooperatív tanulásszervezés rejtelmeibe. PTE BTK NTI Romológia és Nevelésszociológia Tanszék, Pécs.
Assmann, Jan (1999): A kulturális emlékezet. Írás, emlékezés és politikai identitás a korai magaskultúrákban. Atlantisz Könyvkiadó, Budapest.
Baines, John – Málek, Jaromir (2000): Az ókori Egyiptom atlasza. Helikon Kiadó, Budapest.
Barbier, Frédéric (2005): A könyv története. Osiris Kiadó, Budapest.
Bárdossy Ildikó és Dudás Margit (2008, szerk.): Európa kulturális fővárosai és a kultúrák együttélése. Oktatási program középiskolák számára. Pécsi Tudományegyetem, Pécs.
Bárdossy Ildikó, Dudás Margit, Pethőné Nagy Csilla és Priskinné Rizner Erika (2002): A kritikai gondolkodás fejlesztése. Az interaktív és reflektív tanulás lehetőségei. Pécsi Tudományegyetem, Pécs – Budapest.
Báthory Zoltán és Falus Iván (1997, főszerk.): Pedagógiai Lexikon. III. kötet, Keraban Könyvkiadó, Budapest.
Búzáné Tóth Judit (1998): Gondolatok a mozgókép és a képzőművészetek kapcsolatáról. Új Pedagógiai Szemle, XLVIII. 9. sz. 129-134.
Chalaby, Abbas (1981): Ägypten. Deutsche Ausgabe, Casa Editrice Bonechi, Firenze.
Crystal, David (2003): A nyelv enciklopédiája. Osiris, Budapest.
Csíkos Csaba (2007): Metakogníció. A tudásra vonatkozó tudás pedagógiája. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
Falus Iván (2003, szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. 6., átdolgozott kiadás, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
Falus Iván és Kimmel Magdolna (2003): A portfólió. Oktatás-módszertani Kiskönyvtár I. Gondolat Kiadói Kör, ELTE BTK Neveléstudományi Intézet, Budapest.
Fisher, Robert (2000): Hogyan tanítsuk gyermekeinket gondolkodni? Műszaki Könyvkiadó, Budapest.
Fogtűy Krisztina és Harangi Anna (1993): Múzeumpedagógia. Útmutató pedagógusok számára. Korona Kiadó, Budapest.
Gönczöl Enikő és Vass Vilmos (2004): Az oktatási programok fejlesztése. Új Pedagógiai Szemle, LIV. 10. sz. 10-19.
Guidotti, Maria Cristina és Cortese, Valeria (2006): Az ókori Egyiptom képes atlasza. Napraforgó Könyvkiadó, Budapest.
Heffner Anna (1996): Az ókori Mezopotámia és Egyiptom művészete. Művészettörténet II. ELTE ÉKP Központ, Budapest.
Heuer, Loretta (2000): The Homeschooler’s Guide to Portfolios and Transcripts. IDG Books Worldwide. Foster City.
Jaszenovics Sándor és Reder Anna (2008): EKF városok. Ahány város annyi szokás? In: Bárdossy Ildikó és Dudás Margit (szerk.): Európa kulturális fővárosai és a kultúrák együttélése. Oktatási program középiskolák számára. Pécsi Tudományegyetem, Pécs. 77-107.
Jean, Georges (1992): Az írás, az emberiség emlékezete. Kréta Könyvek 4. Második kiadás, Park Könyvkiadó, Budapest.
Kagan, Spencer (2004): Kooperatív tanulás. Második, javított kiadás, Önkonet, Budapest.
Kákosy László (2005): Az ókori Egyiptom története és kultúrája. Osiris, Budapest.
Kéri Katalin (1995, szerk.) (1995): A tudás kapui. Mozaikok a nevelés történetéből I. Tárogató Kiadó, Budapest.
Kiss Judit (2005, szerk.): Médiaismeretek és felnőttoktatás. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
Kotschy Beáta (2003): Az oktatás célrendszere. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 137-164.
M. Nádasi Mária (2003): Az oktatás szervezési módjai. In: Falus Iván (szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 361-384.
M. Nádasi Mária (2006, szerk.): Pedagogikum a hétköznapokban és a művészetekben. A gyakorlati pedagógia néhány alapkérdése. 1. kötet, Bölcsész Konzorcium, Budapest.
Marchand, Pierre (1991, főszerk.): Az ókori Egyiptom és Hellász története. Új Képes Történelem, Larousse-Officina Nova.
Nahalka István (2006, szerk.): Hatékony tanulás. A gyakorlati pedagógia néhány alapkérdése. 3. kötet, Bölcsész Konzorcium, Budapest.
Pukánszky Béla és Németh András (1999): Neveléstörténet. 7. kiadás, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
Roaf, Michael (1998): A mezopotámiai világ atlasza. Helikon Kiadó – Magyar Könyvklub, Budapest.
Robinson, Andrew (2003): Az írás története. Ábécék, hieroglifák és piktogramok. Jószöveg Műhely Kiadó, Budapest.
Szántóné Balázs Edit (1986): Írástörténet és történelemtanítás. Történelemszakköri Füzetek 17. Tankönyvkiadó, Budapest.
Szklenár Judit (2006, szerk.): Szakma módszertár. Nemzeti Szakképzési Intézet, Budapest.
Tompa Klára (1997): Taneszközjegyzék a Nemzeti alaptanterv tükrében. Új Pedagógiai Szemle, XLVII. 11. sz. 78-85.
Trencsényi László (2006, szerk.): Iskolán kívüli nevelés. A gyakorlati pedagógia néhány alapkérdése. 7. kötet, Bölcsész Konzorcium, Budapest.
Tutanhamon (2007). 4 96 darabos kirakóval. Szalay Könyvek, Pannon Literatúra Kft.
Internetes források
A Kormány 202/2007. (VII. 31.) rendelete a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról szóló 243/2003. (XII. 17.) Korm. rendelet módosításáról
http://www.okm.gov.hu/doc/upload/200708/nat_070815.pdf [2009. 03. 11.]
Az ókori Egyiptom
http://crowland.uw.hu/egyiptom.html [2009. 07. 01.]
Arató László, Knausz Imre, Nahalka István és Pála Károly: Modernizáció és programfejlesztés. Javaslat a magyar közoktatásban használandó oktatási programok fejlesztésére
http://www.knauszi.hu/wiki/index.php5?title=Moderniz%C3%A1ci%C3%B3_%C3%A9s_programfejleszt%C3%A9s [2009. 03. 06.]
Egyiptológia.lap.hu
http://egyiptologia.lap.hu/ [2009. 01. 15.]
Egyiptomi Gyűjtemény (Szépművészeti Múzeum)
http://www.szepmuveszeti.hu/web/guest/gyujtemenyek/egyiptomi/allando [2009. 01. 15.]
Egyiptomi kiállítás a Kölcseyben
http://www.zalamedia.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=1366&Itemid=2 [2009. 01. 15.]
Pála Károly: Kompetencia alapú oktatási programcsomagok fejlesztése Magyarországon
http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=kompetencia-08_programcsomagok [2008. 03. 06.]
Reneszánsz a fáraók Egyiptomában
http://www.szepmuveszeti.hu/web/guest/articleview?mi_layout_id=29.30&mi_article_id=378 [2008. 10. 05.]
Tutanchamun und die Welt der Pharaonen
http://www.tut.khm.at [2008. 03. 12.]