Addikció és internet

iDevice ikon Statisztikák
Internetet használók száma 2010-ben: 1,97 milliárd
(14% növekedés) ebből:
  • 42% Ázsia
  • 24% Európa
  • 13,5% Észak Amerika
  • 152 millió blog
  • 25 milliárd tweet
  • 600 millió facebook felhasználó (350 millió 2009-ben)

iDevice ikon Számítógépes játékok
  • Elsősorban 8-18 év közötti fiúk az érintettek. De súlyos esetek előfordulnak idősebbek, illetve nők esetében is.
  • A játék által biztosított izgalom valamint a sikerélmény vonzó lehet azok számára, akik a való életben nem tapasztalják meg ezeket.
  • A sok játékkal töltött idő káros hatással van a személy szociális készségére, valamint bizonyítottan egészségromboló hatása van.
  • A számítógépes játékok hatásairól sok tanulmány született, de ezek gyakran ellentmondanak egymásnak.

iDevice ikon A számítógépezés mint életmód
  • A számítógépes játékoknak pozitív hatásaik is lehetnek, úgy mint a kézügyesség és a reflexek fejlődése, valamint bizonyos játékok gyors és összetett gondolkodást igényelnek.
  • Bizonyos játékok nagy népszerűségnek örvendenek.
  • Az ezekben való jártasság társadalmi, és anyagi megbecsüléssel is járhat.
  • Ezek a játékok olyanok mint valamilyen sportág a játékosok pedig sportolóként sok időt töltenek gyakorlással/edzéssel.
  • Létezik sportfüggőség is!

iDevice ikon Közösségi oldalak
  • A szociális kapcsolatokat, interakciókat egy virtuális térbe helyezi.
  • A virtuális kapcsolat mögött gyakran nincs valódi tartalom.
  • A legtöbb közösségi oldal rengeteg szolgáltatást nyújt (képmegosztás, játék)

iDevice ikon MMORPG
  • massive multiplayer online role playing game
  • sok játékosú online szerepjáték
  • A játék virtuális térben , de valós időben játszódik.
  • A játékban fontos szerepe van a közösségnek.
  • A legnépszerűbb MMPRPG-nek a World of Warcraft-nak több mint 11 millió előfizetője van.
  • 2008-ban az MMORPG-k 1,4 milliárd dollár bevételt hoztak a játékiparban.
  • Egyes felhasználók elkezdték a játékot foglalkozásszerűen űzni.

iDevice ikon Online vásárlás
  • Elsősorban a nőket érinti, azon belül is a tehetősebbeket
  • A túlzott mértékű vásárlás régóta ismert jelenség.
  • Az internetes vásárlás lehetőségei nagyobb teret adnak az addiktív viselkedésnek.

iDevice ikon Pornográfia
  • Több mint 25 millió pornográf weboldal van. Az összes weboldal kb. 12%-a pornográf tartalmú.
  • A pornóiparnak több mint 5 milliárd dollár bevétele van, ennek több mint a fele az USA-ban.
  • A letöltések 35%-a pornográf tartalmú.
  • Az USA-ban:
  • Gyakori a pornográf tartalmak durvulása.
  • Itt is megfigyelhető, hogy az internet több lehetőséget nyújt a szélsőséges felhasználásra.
  • A pornográf tartalmak különösen fetisiszta vagy erőszakos jellegűek, jelentenek-e társadalmi veszélyt?