Lehetőségek; olvasási készségek fejlesztése; gondolattérkép
- Vizsgálat: 5-6 éves életkorban a legoptimálisabb (Nev.Tan., TKVSZB)
- Meixner-féle prevenciós vagy reedukációs terápia
- Kiegészítő terápiák: Aires, Frostig, Delecato, Sindelar
- Speciális óvodák, iskolák
- Magánórák
- A közoktatásban tanuló diszlexiás nyelvtanulók jogi lehetőségei (1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról 30.§)
- teljes felmentés az értékelés alól
- írásbeli teljesítmény értékelése alóli felmentés
- helyesírás értékelése alóli felmentés
- többletidő írásbeli feladatoknál
- Nyelvvizsga: kedvezmények
- Nem mindegyik nyelv okoz egyformán nehézséget
- függ a helyesírás típusától és a nyelvtantól
- a nyelvtanár hozzáállásától
- a gyerek motivációjától
Olvasási készségek fejlesztése
- Rövidebb szövegek, fokozatosság
- Olvasási technikák tanítása (szöveg átfutása, pásztázó olvasás, szóról szóra olvasás), írott szövegben való tájékozódás gyakorlása
- Az olvasott szöveg vizuális megjelenésének fontossága
- Az olvasmányok melletti illusztráció fontossága
- Az olvasmányra való ráhangolódás
- Az olvasás körül kialakult frusztráció csökkentése
- Gondolattérkép az olvasmányokról
Gondolattérkép (Gyarmathy, 2001)
Szókincs, nyelvtan tanítására, olvasmányok feldolgozására
alkalmas.
Előnyei:
alkalmas.
Előnyei:
- asszociációra épül - kevesebbet kell írni
- a globális gondolkodási stílusú diszlexiásoknak sokat segít a megértésben
- képi és írásos elemeket egyaránt tartalmaz - mindkét agyféltekét használja
A lapot fektetve tartsuk , nyomatott nagybetűket használjunk, színeket és képek!