Lehetőségek; olvasási készségek fejlesztése; gondolattérkép

  • Vizsgálat: 5-6 éves életkorban a legoptimálisabb (Nev.Tan., TKVSZB)
  • Meixner-féle prevenciós vagy reedukációs terápia
  • Kiegészítő terápiák: Aires, Frostig, Delecato, Sindelar
  • Speciális óvodák, iskolák
  • Magánórák
  • A közoktatásban tanuló diszlexiás nyelvtanulók jogi lehetőségei (1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról 30.§)
  • teljes felmentés az értékelés alól
  • írásbeli teljesítmény értékelése alóli felmentés
  • helyesírás értékelése alóli felmentés
  • többletidő írásbeli feladatoknál
  • Nyelvvizsga: kedvezmények
  • Nem mindegyik nyelv okoz egyformán nehézséget
  • függ a helyesírás típusától és a nyelvtantól
  • a nyelvtanár hozzáállásától
  • a gyerek motivációjától
iDevice ikon Olvasási készségek fejlesztése
  • Rövidebb szövegek, fokozatosság
  • Olvasási technikák tanítása (szöveg átfutása, pásztázó olvasás, szóról szóra olvasás), írott szövegben való tájékozódás gyakorlása
  • Az olvasott szöveg vizuális megjelenésének fontossága
    • Az olvasmányok melletti illusztráció fontossága
    • Az olvasmányra való ráhangolódás
    • Az olvasás körül kialakult frusztráció csökkentése
    • Gondolattérkép az olvasmányokról

iDevice ikon Gondolattérkép (Gyarmathy, 2001)
Szókincs, nyelvtan tanítására, olvasmányok feldolgozására
alkalmas.
Előnyei:
  • asszociációra épül - kevesebbet kell írni
  • a globális gondolkodási stílusú diszlexiásoknak sokat segít a megértésben
  • képi és írásos elemeket egyaránt tartalmaz - mindkét agyféltekét használja

A lapot fektetve tartsuk , nyomatott nagybetűket használjunk, színeket és képek!