Tanulási zavarokkal küzdő gyerekek

iDevice ikon Tanulási zavar
„ ... az intelligenciaszint alapján elvárhatónál lényegesen alacsonyabb tanulási teljesítményt, amely neurológiai deficit vagy funkciózavar talaján jön létre, sajátos kognitív tünetegyüttessel.
Ezek a részképesség zavarok alapvetően nehezítik az iskolai tanulás során az olvasás, írás és/vagy matematika elsajátítását."

(Zsoldos-Sarkadi, 1991. 4. o.)


 



iDevice ikon A tanulási zavarokkal küzdő gyerekek leggyakoribb közös iskolai jellemzői
  • viselkedése kapkodó, közvetlen, kiszámíthatatlan, néha lustának tűnik
  • mindenre csak rövid ideig tud koncentrálni
  • nagyon lassan dolgozik, általában nem készül el a feladattal a megadott idő alatt
  • gyakran elkésik az óráról, óra után elszöszmötöl valamin
  • nem vagy hanyagul készíti el a házi feladatát
  • a feladatokat nem érti vagy elfelejti
  • nem tudja beosztani az idejét a tanuláshoz
  • frusztrációs toleranciája alacsony
  • teljesítményhelyzetben leblokkol
  • szabadidejével nem tud mit kezdeni



„Ők sem úgy kezdték az életüket, hogy mindjárt a kiváló képességeiket látta meg a világ."

Gyarmathy Éva