Tanulási zavarokkal küzdő gyerekek

„ ... az intelligenciaszint alapján elvárhatónál lényegesen alacsonyabb tanulási teljesítményt, amely neurológiai deficit vagy funkciózavar talaján jön létre, sajátos kognitív tünetegyüttessel.
Ezek a részképesség zavarok alapvetően nehezítik az iskolai tanulás során az olvasás, írás és/vagy matematika elsajátítását."
Ezek a részképesség zavarok alapvetően nehezítik az iskolai tanulás során az olvasás, írás és/vagy matematika elsajátítását."
(Zsoldos-Sarkadi, 1991. 4. o.)
![]() |
![]() |
![]() |

- viselkedése kapkodó, közvetlen, kiszámíthatatlan, néha lustának tűnik
- mindenre csak rövid ideig tud koncentrálni
- nagyon lassan dolgozik, általában nem készül el a feladattal a megadott idő alatt
- gyakran elkésik az óráról, óra után elszöszmötöl valamin
- nem vagy hanyagul készíti el a házi feladatát
- a feladatokat nem érti vagy elfelejti
- nem tudja beosztani az idejét a tanuláshoz
- frusztrációs toleranciája alacsony
- teljesítményhelyzetben leblokkol
- szabadidejével nem tud mit kezdeni

„Ők sem úgy kezdték az életüket, hogy mindjárt a kiváló képességeiket látta meg a világ."
Gyarmathy Éva