Irodalomjegyzék, hivatkozások
Adamikné J. A. (2001): Anyanyelvi nevelés az ábécétől az érettségiig. Budapest, Trezor Kiadó
Andrek A. (1997): A kompetens magzat, in: Hidas György (szerk.): A megtermékenyítéstől a társadalomig. Budapest, Dinasztia Kiadó
Bates, E. - Camaioni, L. - Volterra, V. (1975) The acquisition of performatives prior to speech. Merrill-Palmer Quarterly, 21. 205-224.
Bloom, P. (1994): Recent controversies in the study of language acquisition. In. Gernsbacher, M. A. (ed.), Handbook of Psycholinguistics, San Diego, CA: Academic Press, 741-779.
Bruner, J. (1983): Child's Talk. Oxford, Oxford University Press
Chamberlain, D.B.(1986): Observations of behavior before birth: current findings In.
Klimek,R. - Freybergh,P.F. - Janus,L. - Skolicka,E.W.: A Time to Be Born. Dream Publishing, Cracow
Chomsky, N. (1957): Syntactic structures. Hága, Mouton
Chomsky, N. (1985): Generatív grammatika. Beszélgetések Mitsou Ronat-val. Budapest, Európa Kiadó
Cross, T. G. (1981): Parental speech as primary linguistic data.
In: Philip, S. D. – David, I. (eds.) Child language – an international perspectivem. Baltimore, MA: University Park Press, 315–328.
Crystal, D. (1998): A nyelv enciklopédiája. Budapest, Osiris Kiadó, 285–324.
Dornes, M. (2002): A kompetens csecsemő. Az ember preverbális fejlődése. Budapest, Pont Kiadó
Gósy M. (2000): A hallástól a tanulásig. Budapest, Nikol KKT.
Gósy M. (2005): Pszicholinvisztika. Budapest, Osiris Kiadó
Göncz L. (2004): A vajdasági magyarság kétnyelvűsége. Nyelvpszichológiai vonatkozások. MTT. Könyvtár.8. Szabadka, Verzal
Győri M. - Hahn N. (2006): Az emberi nyelv és kommunikáció alapfolyamatai. In. Oláh A. (szerk.): Pszichológiai alapismeretek. Budapest, Bölcsész Konzorcium HEFOP Iroda, 257-295.
Herbszt M.: Anyanyelv-elsajátítás, gyermeknyelv. A gyermeknyelv kutatásának elméleti kérdései. In. Dombi A. - Soós. K.(szerk.): Fejezetek a kisgyermeknevelés köréből. Gyula, APC Stúdió, 143-158.
Hidas Gy. - Raffai J. - Vollner J. (2002): Lelki köldökzsinór. Budapest, Válasz Kiadó
Jakobson, R. (1969): Hang – Jel – Vers. Budapest, Gondolat Kiadó
Kas B. (2004): Fonológiai rendszer a korai gyermeknyelvben. Beszédgyógyítás. 15. 1.83-105.
Kenesi I. szerk.(2004.) A nyelv és a nyelvek. Budapest, Akadémiai Kiadó, 190-209.
Lengyel Zs. (1981): A gyermeknyelv. Budapest, Gondolat Kiadó,
Lengyel Zs. (1996): Nyelvelsajátítási és nyelvtanulási formák. Veszprém, Veszprémi Egyetemi Kiadó
Lenneberg, E.H. (1967): Biological foundation of language. New York, Wiley
Lenneberg, E.H.(1974): A nyelv biológiai szempontból. In. Pap M. (szerk.): A nyelv keletkezése. Budapest, Kossuth Kiadó, 310-330.
Locke, J. L. (1997): A theory of neurolinguistic development. In. Brain & Language. 58. 2.
265-326. Online: http://www.hhs.csus.edu/homepages/SPA/Goldsworthy/SPHP125/Locke.pdf
Lőrincz L. (2007) Az anyanyelv fontossága. In. Debreceni Szemle.15. 3. 409-411.
Lukács Á. (2006): Nyelvelsajátítás In. Kovács I. - Szamarasz V. Z. (szerk.): Látás, nyelv, emlékezet. Pécs, Typotex Kiadó, 95-109.
Piontelli, A. (1992): A from Fetus to Child. London, Routledge
Piontelli, A. (2010): A magzattól a gyermekig. Magzatmegfigyelési és pszichoanalitikus tanulmány. Budapest, Oriold és Társai Kft.
Pléh Cs. (2006): A gyermeknyelv. In. Kiefer Ferenc (szerk.): Magyar nyelv. Budapest, Akadémiai Kiadó
Pléh Cs. (1998): Hagyomány és újítás a pszichológiában. Budapest, Balassi Kiadó
Réger Z. (2002): Utak a nyelvhez. Nyelvi szocializáció – nyelvi hátrány. Budapest, Soros Alapítvány és MTA Nyelvtudományi Intézet
Skutnabb-Kangas, T. (1997): Nyelv, oktatás és a kisebbségek. Budapest, Teleki László Alapítvány
Sugárné K. J. (2001): A „hangos” kommunikáció fejlődése és szerepe a korai szocializációban. Budapest, Scienta Humana Kiadó
Szomor É. (2009): Kommunikáció és nyelvfejlődés. In. Balázs I. (szerk.) Gyerekek. Módszertani ajánlások a gyerekekkel végzett munkához a Biztos Kezdet program munkatársai számára Módszertani kézikönyv I. Budapest, Szociálpolitikai és Munkaügyi Intézet, 75-87.
Tomasselo, M. - Carpenter, M. - Call,J. - Tany, M.H.(2007): A szándékok megértése, közös szándékok. A kulturális gondolkodás gyökerei. In. Magyar Pszichológiai Szemle.62.1.61-105.