3. AZ ÍRÁSTANÍTÁS

  • elsősorban mozgás tanítás
  • a betűk írásához és összekapcsolásához szükséges mozgások megtanítása
  • ez az írás technikájának elsajátításához elegendő, később ez bonyolultabb jelenséggé válik.
iDevice ikon 3.1 Az írástanítás feladatai
  • Betűelemek alakítása, kapcsolása (írott kis- és nagybetű)
  • Írásalkalmazás megtanítása (pl: másolás, tollbamondás, jegyzetelés, vázlatírás)
  • Olvasható, tiszta, egyéni írásmód kialakítása
  • Írás eszközként való használata (lendület, tempó)
  • Helyesírási képesség fejlesztése, írásbeli gondolatrögzítés és közlés megtanulása
  • Írásfegyelem (önellenőrző képesség)

iDevice ikon 3.2 Az írástanítás szakaszai
  • Írástanítás előkészítése (anyanyelvi nevelés bevezető szakasza)
  • Betűk írásának, kapcsolásának megtanítása, célja a hibás írásmozgás javítása (lendület és tempó fokozása)
  • Írás eszközi fejlesztése, cél: az írást gondolatrögzítés és kifejezés eszközeként alkalmazni

iDevice ikon 3.3. Az írástanítás és tanulás előkészítése
  1. Nyomtatott kis- és nagybetű megtanulása
  2. Írott kis- és nagybetűk alakításának, kapcsolásának megtanítása

iDevice ikon 3.4. Az írástanítás és tanulás előkészítése - Speciális feladatok
  • Az íráshoz szükséges jó szokások kialakítása
  • Írásban szükséges tájékozódó képesség fejlesztése
  • Írott betűk vonalelemeinek megtanítása

iDevice ikon 3.5. Az írástanítás és tanulás előkészítése – A betű

  1. A betűírás tanítása
  2. A betű vonalra helyezése
  3. A betűkapcsolás
  • a betűalak optikai rögzítése
  • az írásmozgás megfigyeltetése
  • az írásmozgás utánzása
  • a mozgások megerősítése (pl: c-s kötés, hegyes kötés, hurokvonal, hozzáillesztés)