3. AZ ÍRÁSTANÍTÁS
- elsősorban mozgás tanítás
- a betűk írásához és összekapcsolásához szükséges mozgások megtanítása
- ez az írás technikájának elsajátításához elegendő, később ez bonyolultabb jelenséggé válik.
3.1 Az írástanítás feladatai
- Betűelemek alakítása, kapcsolása (írott kis- és nagybetű)
- Írásalkalmazás megtanítása (pl: másolás, tollbamondás, jegyzetelés, vázlatírás)
- Olvasható, tiszta, egyéni írásmód kialakítása
- Írás eszközként való használata (lendület, tempó)
- Helyesírási képesség fejlesztése, írásbeli gondolatrögzítés és közlés megtanulása
- Írásfegyelem (önellenőrző képesség)
3.2 Az írástanítás szakaszai
- Írástanítás előkészítése (anyanyelvi nevelés bevezető szakasza)
- Betűk írásának, kapcsolásának megtanítása, célja a hibás írásmozgás javítása (lendület és tempó fokozása)
- Írás eszközi fejlesztése, cél: az írást gondolatrögzítés és kifejezés eszközeként alkalmazni
3.3. Az írástanítás és tanulás előkészítése
- Nyomtatott kis- és nagybetű megtanulása
- Írott kis- és nagybetűk alakításának, kapcsolásának megtanítása
3.4. Az írástanítás és tanulás előkészítése - Speciális feladatok
- Az íráshoz szükséges jó szokások kialakítása
- Írásban szükséges tájékozódó képesség fejlesztése
- Írott betűk vonalelemeinek megtanítása
3.5. Az írástanítás és tanulás előkészítése – A betű
- A betűírás tanítása
- A betű vonalra helyezése
- A betűkapcsolás
- a betűalak optikai rögzítése
- az írásmozgás megfigyeltetése
- az írásmozgás utánzása
- a mozgások megerősítése (pl: c-s kötés, hegyes kötés, hurokvonal, hozzáillesztés)