Irodalomjegyzék

iDevice ikon Irodalomjegyzék

Báthory Zoltán: A tehetség globalitása - a Magyar Tehetséggondozó Társaságról. Magyar Tudomány 2002/10.sz 1370.o.

Bernstein B (1972): Class, Codes and Control. London.

Béni Gabriella (2000): Phare-program a halmozottan hátrányos helyzetű, elsősorban roma fiatalok társadalmi beilleszkedésének támogatására. Új Pedagógiai Szemle, 1. sz. 82-84.

Csapó Benő (2002): Az iskolai szelekció hatásának elemzése a képességek fejlődésének számítógépes szimulációja segítségével. Magyar Pszichológiai Szemle, 1. sz. 211-227.

Csapó Benő(2004): A tudásvagyon újrateremtése. Magyar Tudomány 1.sz. 1233-1239.

Dékány Judit: Diszkalkulia prevenció-vizsgálat és terápia. Gyógypedagógiai szemle 1989/3.sz.

Csányi Yvonne-Zsoldos Márta (1994): Világkonferencia a speciális szükségletűek neveléséről. Új Pedagógiai Szemle, 12. 41-50.

Fejes József Balázs - Józsa Krisztián (2005): A tanulási motiváció jellegzetességei hátrányos helyzetű tanulók körében. Magyar Pedagógia, 2. sz. 185-205.

Franz Sedlak-Brigitte Sindelar (1993): „De jó már én is tudom !" Óvodáskorú és iskolát kezdő gyermekek korai fejlesztése. Oktatási Kézikönyv ELTE BGGYFK A/3 Nyomdaipari és Kiadói Szolgáltató KFT

Gaddes, W. H., (1985): A tanulási zavarok előfordulásának felmérése és etimológiája. In: Szemelvények a tanulási zavarok köréből. Szerk. Torda Ágnes. Tankönyvkiadó, Budapest, (1992)

http://human.kando.hu/pedlex/lexikon (Pedagógiai Lexikon)

Józsa Krisztián(2004a): Az első osztályos tanulók elemi alapkészségeinek fejlettsége - Egy longitudinális kutatás első mérési pontja. Iskolakultúra, 11. sz. 3-16.

Józsa Krisztián (2002): A four-year experiment: criterion referenced development in childhood. 4th Warwick International Early Years Conference, Warwick, Nagy-Britannia.

Józsa Krisztián (2004b): Az elemi alapkészségek rendszere. In Nagy József - Józsa Krisztián - Vidákovich Tibor - Fazekasné Fenyvesi Margit : Az elemi alapkészségek fejlődése 4-8 éves életkorban. Mozaik Kiadó, Szeged, 83-93

Kósáné - Porkolábné - Ritókné. (1984): Neveléslélektani vizsgálatok. Tankönyvkiadó, Budapest.

Meixner Ildikó (1986): Diszlexia prevenció és reedukáció módszere

Molnár Éva - Józsa Krisztián (2006): IKT-val segített oktatás hatása az olvasási képesség fejlődésére hátrányos helyzetű tanulók körében. In Józsa Krisztián (szerk., 2006): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztés. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest, 281-295.

Montgomery, D. (1990),: Children with Learning Difficulties. Nichols Publishing Cassel.

Nagy József (1986): Prefer Preventív fejlődésvizsgáló rendszer 4-7 éves gyerekek számára Akadémiai Kiadó, Budapest.

Nagy J-Józsa K-Vidákovich F-Fazekasné (2004): Difer Programcsomag Diagnosztikus fejlődésvizsgáló és kritériumorientált fejlesztő rendszer 4-8 évesek számára. Mozaik Kiadó, Szeged.

OECD Educational research and developement. Trend, issues and chelenges OECD Paris (1995)

OECD Literacy in the information age. Final report of the International Adult Literacy Survay OECD Paris (2000)

RenzulliJ.S. (1978): What makes giftedness? Reexaminig a definition. Phi delta Kappa, 180-184.o.

Réthy Endréné (2004):Motivációs eljárások, pedagógiai kirekesztődés. In Nahalka I Torgyik J. (szerk.): Megközelítések. Roma gyerekek nevelésének egyes kérdései. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 246-267.

Réthy Endréné - Vámos Ágnes (2006): Esélyegyenlőtlenség és méltányos pedagógia. Kézirat

Shaw,G: Hyperaktivity and Creativity. Bulletin of the Psychonomic Society 30/2 (1992)

Zsoldos M. - Sarkadi K. (szerk.): Szűrőeljárás óvodáskorban specifikus tanulási zavar lehetőségeinek vizsgálatára. MSSST Meeting Street School szűrőteszt. Budapest (1991)