Irodalomjegyzék
Báthory Zoltán: A tehetség globalitása - a Magyar Tehetséggondozó Társaságról. Magyar Tudomány 2002/10.sz 1370.o.
Bernstein B (1972): Class, Codes and Control. London.
Béni Gabriella (2000): Phare-program a halmozottan hátrányos helyzetű, elsősorban roma fiatalok társadalmi beilleszkedésének támogatására. Új Pedagógiai Szemle, 1. sz. 82-84.
Csapó Benő (2002): Az iskolai szelekció hatásának elemzése a képességek fejlődésének számítógépes szimulációja segítségével. Magyar Pszichológiai Szemle, 1. sz. 211-227.
Csapó Benő(2004): A tudásvagyon újrateremtése. Magyar Tudomány 1.sz. 1233-1239.
Dékány Judit: Diszkalkulia prevenció-vizsgálat és terápia. Gyógypedagógiai szemle 1989/3.sz.
Csányi Yvonne-Zsoldos Márta (1994): Világkonferencia a speciális szükségletűek neveléséről. Új Pedagógiai Szemle, 12. 41-50.
Fejes József Balázs - Józsa Krisztián (2005): A tanulási motiváció jellegzetességei hátrányos helyzetű tanulók körében. Magyar Pedagógia, 2. sz. 185-205.
Franz Sedlak-Brigitte Sindelar (1993): „De jó már én is tudom !" Óvodáskorú és iskolát kezdő gyermekek korai fejlesztése. Oktatási Kézikönyv ELTE BGGYFK A/3 Nyomdaipari és Kiadói Szolgáltató KFT
Gaddes, W. H., (1985): A tanulási zavarok előfordulásának felmérése és etimológiája. In: Szemelvények a tanulási zavarok köréből. Szerk. Torda Ágnes. Tankönyvkiadó, Budapest, (1992)
http://human.kando.hu/pedlex/lexikon (Pedagógiai Lexikon)
Józsa Krisztián(2004a): Az első osztályos tanulók elemi alapkészségeinek fejlettsége - Egy longitudinális kutatás első mérési pontja. Iskolakultúra, 11. sz. 3-16.
Józsa Krisztián (2002): A four-year experiment: criterion referenced development in childhood. 4th Warwick International Early Years Conference, Warwick, Nagy-Britannia.
Józsa Krisztián (2004b): Az elemi alapkészségek rendszere. In Nagy József - Józsa Krisztián - Vidákovich Tibor - Fazekasné Fenyvesi Margit : Az elemi alapkészségek fejlődése 4-8 éves életkorban. Mozaik Kiadó, Szeged, 83-93
Kósáné - Porkolábné - Ritókné. (1984): Neveléslélektani vizsgálatok. Tankönyvkiadó, Budapest.
Meixner Ildikó (1986): Diszlexia prevenció és reedukáció módszere
Molnár Éva - Józsa Krisztián (2006): IKT-val segített oktatás hatása az olvasási képesség fejlődésére hátrányos helyzetű tanulók körében. In Józsa Krisztián (szerk., 2006): Az olvasási képesség fejlődése és fejlesztés. Dinasztia Tankönyvkiadó, Budapest, 281-295.
Montgomery, D. (1990),: Children with Learning Difficulties. Nichols Publishing Cassel.
Nagy József (1986): Prefer Preventív fejlődésvizsgáló rendszer 4-7 éves gyerekek számára Akadémiai Kiadó, Budapest.
Nagy J-Józsa K-Vidákovich F-Fazekasné (2004): Difer Programcsomag Diagnosztikus fejlődésvizsgáló és kritériumorientált fejlesztő rendszer 4-8 évesek számára. Mozaik Kiadó, Szeged.
OECD Educational research and developement. Trend, issues and chelenges OECD Paris (1995)
RenzulliJ.S. (1978): What makes giftedness? Reexaminig a definition. Phi delta Kappa, 180-184.o.
Réthy Endréné (2004):Motivációs eljárások, pedagógiai kirekesztődés. In Nahalka I Torgyik J. (szerk.): Megközelítések. Roma gyerekek nevelésének egyes kérdései. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 246-267.
Réthy Endréné - Vámos Ágnes (2006): Esélyegyenlőtlenség és méltányos pedagógia. Kézirat
Shaw,G: Hyperaktivity and Creativity. Bulletin of the Psychonomic Society 30/2 (1992)
Zsoldos M. - Sarkadi K. (szerk.): Szűrőeljárás óvodáskorban specifikus tanulási zavar lehetőségeinek vizsgálatára. MSSST Meeting Street School szűrőteszt. Budapest (1991)