Babbie, Earl R. (2003): A társadalomtudományi kutatás gyakorlata. Balassi Kiadó, Budapest.
Benedek István (1996): Közoktatási szakértők kézikönyve. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
Czike Bernadett (1996, szerk.): Bevezetés a pedagógiába. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest.
Csapó Benő (2002, szerk.): Az iskolai műveltség. Osiris Kiadó, Budapest.
Csapó Benő (2002, szerk.): Az iskolai tudás. Osiris Kiadó, Budapest.
Csapó Benő (2003): A képességek fejlődése és iskolai fejlesztése. Akadémiai Kiadó, Budapest.
Cserné dr. Adermann Gizella (1998): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. JPTE, Távoktatási Központ, Pécs.
Eco, U. (2005): Hogyan írjunk szakdolgozatot? Kairosz Kiadó, Budapest.
Falus Iván (2000, szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Kiadó, Budapest.
Falus Iván és Ollé János (2000): Statisztikai módszerek pedagógusok számára. Okker Kiadó, Budapest.
Falus Iván és Ollé János (2008): Az empirikus kutatások gyakorlata (DVD melléklettel). Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
Golnhofer Erzsébet és Nahalka István (2001): A pedagógusok pedagógiája. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
Hadházy Jenő (1999, szerk.): A tanulói személyiség megismerése. Bessenyei György Könyvkiadó, Nyíregyháza.
Hadházy Tibor (1997): A faktor- és a klaszteranalízis alkalmazása a felsőoktatás-didaktikai kutatásokban. Bessenyei György Könyvkiadó, Nyíregyháza.
Héra Gábor és Ligeti György (2006): Módszertan: a társadalmi jelenségek kutatása. Osiris Kiadó, Budapest.
Horváth György (1993): Bevezetés a tesztelméletbe: a tesztszerkesztés és - értékelés alapjai. Keraban Kiadó, Budapest.
Horváth György (1997): A modern tesztmodellek alkalmazása. Akadémiai Kiadó, Budapest.
Ketskeméty László és Izsó Lajos (2005): Bevezetés az SPSS programrendszerbe: módszertani útmutató és feladatgyűjtemény statisztikai elemzésekhez. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.
Kiss Margit, Mezősi Károly és Pavlik Oszkárné (1999): Értékelés a pedagógiában. Fővárosi Pedagógia Intézet, Budapest.
Kósáné Ormai Vera (1998): A mi iskolánk: neveléspszichológiai módszerek az iskola belső értékelésében. Iskolafejlesztési Alapítvány, Budapest.
Krippendorf, K. (1995): A tartalomelemzés módszertanának alapjai. Balassi Kiadó, Budapest.
Lázár Ede (2009): Kutatásmódszertan a gyakorlatban az SPSS program használatával. Scientia Kiadó, Kolozsvár.
Margitay Tihamér (2004): Az érvelés mestersége: érvelések elemzése, értékelése és kritikája. Typotex, Budapest.
Moksony Ferenc (1999): Gondolatok és adatok: társadalomtudományi elméletek empirikus ellenőrzése. Osiris Kiadó. Budapest.
Nanszákné dr. Cserfalvi Ilona (1998): Pedagógiai jelenségek vizsgálata. Metodikai gyűjtemény. Tóth Könyvkereskedés és Kiadó Kft.
Orosz Sándor (1995): Mérések a pedagógiában. Veszprémi Egyetem, Veszprém.
Pőcze Gábor (1996): Az iskolafenntartók feladatai és a közoktatási szakértők. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
Székelyi Mária és Barna Ildikó (2002): Túlélőkészlet az SPSS-hez: többváltozós elemzési technikákról társadalomkutatók számára. Typotex Kiadó, Budapest.
Szokolszky Ágnes (2004): Kutatómunka a pszichológiában: metodológia, módszerek, gyakorlat. Osiris Kiadó, Budapest.
Tóth László (2005): Pszichológiai vizsgálati módszerek a tanulók megismeréséhez. Pedellus Tankönyvkiadó Kft., Debrecen.