8. fejezet - Az állattenyésztés (nyúltenyésztés) tantárgy tanításakor alkalmazható oktatástechnikai eszközök

A tantárgy tanítása során, az iskola tárgyi feltételeitől függően, szinte minden oktatástechnikai eszköz használata javasolható. Az oktatási eszközök funkciója, hogy a tananyag minden témájához a szükséges szemléltetést, illetve a tanulói feladatok végrehajtását és az ellenőrzést biztosítsák. A legkomplexebb eszköz az interaktív tábla.

Itt az aktuális e-learninges tananyaghoz, használni tudjuk az internetes tananyag bővítést, másrészt közvetlenül ellenőrizni tudjuk az elsajátítást.

A technológia fejlődésével ma már általános a Power Pointos óratartási mód. Az így elkészített anyagok nagyban segítik a szemléletes óratartást, ezért alkalmazási területük is egyre szélesebb körben kezd elterjedni. A projektor segítségével nem csak képek és vázlatok vetíthetők ki, hanem kisebb videofilmek is.

Ezzel a technikai megoldással lehet a nyulak termékenyítése anyagrészt a legszemléletesebben bemutatni. Az óra folyamán ugyanis egy telepen felvett videofilmen magát a folyamatot is be lehetne mutatni, így később a gyakorlaton a tanulóknak már nem lesz teljesen ismeretlen a művelet. A projektor sokoldalú hasznosítása az eszköz elvitathatatlan előnyének számít, míg költséges volta és karbantartásának nehézségei mindenképpen hátrányként róhatók fel.

A nyúltenyésztés tantárgy legspeciálisabb oktatástechnikai eszközei a nyúl makett és a termelésben használt egyes eszközök. A nyúl makett segítségével a nyúl testtájai, csontozata, emésztő és szaporodási szervei a legtökéletesebben szemléltethetőek. Egy különleges nyúl maketten pedig még a nyulak mesterséges termékenyítése is gyakorolható. A tanórára bevihető egyéb eszközök jelentősége abban van, hogy a diákok lássák, vagy könnyebben el tudják képzelni az egyes eszközök felépítését és funkcióját.