A következő mellékleteket Kiss Bálint 2005.ben készült szakdolgozatából vettem. A növénytermesztés tanítása az agrármérnök – tanárképzés része, amely módszertana kis mértékben eltér az állattenyésztéstől.
A búzatermesztés képzése során a tanulóknak a termék-előállítás tejes folyamatát kell elsajátítania. Az ismeretanyagok elméleti órákon és gyakorlati foglalkozásokon kerülnek feldolgozásra. Az iskoláinkban folyó oktatás alapvetően a nevelés eszköze, ezért ezek megtervezését is szoros egységben kell kezelni. Egységes alapokon nyugvó nevelési-oktatási tervet dolgoznak ki az iskola képzési célját szem előtt tartva azért, hogy minden iskolatípusban egységes elv szerint folyjék a munka. Ezek a tantervek a szakminiszter által kiadott állami dokumentumok, melyek meghatározzák, hogy mit, és milyen szinten kell oktatnunk.
A szakképzésben legfontosabb célunk, az alkalmazói szintű tudás kialakítása. Alakítsuk ki tanítványainkban az újabb információk önálló megszerzésének képességét. Ez a megszerzett tudás olyan fokú legyen, hogy az életük során alkalmazni is tudják.
A szakképző iskolákban a gyakorlati és a szellemi nevelés is egyaránt fontos. Már PIAGET és GALPERIN is utalt rá, hogy a gondolkodó képességet a cselekvés, az aktív tevékenység nagymértékben fejleszti. Így alakíthatjuk ki tanítványainkban azt a képességet, hogy életük során képesek legyenek az újabb információkat beépíteni. (KÖRTVÉLYESSY - KACSUR)