A tanulók tudásszintjének megállapítására témazáró dolgozat javasolható, mert csak így kaphatunk kielégítően jó képet a diákjaink felkészültségéről. Az egymás dolgozatainak lemásolását úgy tudjuk legegyszerűbben elkerülni, ha legalább 2 csoportnak dolgozzuk ki a kérdéseket. Figyelnünk kell azonban arra, hogy azonos súlyú kérdések legyenek, és a megadott időn belül ki lehessen fejteni azokat. Sokan szeretik még egyszer átolvasni a dolgozatukat beadás előtt, célszerű ezt a 4-5 percet is belekalkulálni a dolgozat időbeosztásába!
Esszékérdések lehetnek, pl.:
Fejtse ki, mi jellemző hazánk gazdasági helyzetére a nyúlhús-előállításban!
Hogyan alakult az angóragyapjú termelés az évek során hazánkban és külföldön egyaránt?
Jellemezze az óriás fajtákat!
Soroljon fel 5 színes fajtát, és azt is, melyik típusba tartoznak!
Jellemezze a mesterséges megtermékenyítést!
Milyen választásokat alkalmaznak a nyúltenyésztésben, és miért?
Melyek a gyengén öröklődő tulajdonságok?
Melyek a jól öröklődő tulajdonságok?
Sorolja fel, milyen tenyésztési eljárásokat ismer!
Mi a hibridizáció jelentősége?
Mikre kell a mikroklímán belül odafigyelni az istállókban? (Csak felsorolás!)
Milyen ketrectípusokat ismer?
Jellemezze a nyúl emésztését!
Jellemezze a nyúl szaporodási sajátosságait!