I. Hozott mű: Ki vagyok én?
- Kiinduló feladat minden jelentkezőnek: öt saját kiválasztású kedves, fontos, akár problematikus könyv
behozatala az órára
- szóbeli felvetésben a művek rövid bemutatása a személyes érintettség mértéktartó érzékeltetésével és a művek
irodalomtörténeti helyének, besorolásának és irodalomtudományos jegyeinek és értékeinek kiemelésével, az
egzisztenciális jelentésre/jelentőségre koncentrálva. A művel való találkozás élménye és az olvasásfolyamat
érzékeltetése fontos része a beszámolónak
- az ajánlottak közül a bármilyen okból a csoport által a legérdekesebbnek tartott, a csoport által kiválasztott
egy művet elolvassa a csoport egésze
- írásos feladat (opcionális, hogy a csoport minden tagjának avagy az adott mű ajánlójának szánjuk): a mű
folytatása, átírása, levél a szerzőhöz, főszereplőhöz, mellékszereplőhöz, esetleg támogató vagy elvető kritika vagy
novella egy hasonló léthelyzetről
- a mű (és csatolmányai) közös feldolgozása úgy, hogy a mű gazdája és a tanár közös moderátorai a beszélgetésnek,
összehangolják spontán módon, a beszélgetés menetében szempontjaikat, egymásba szövik kérdéseiket