Irodalomjegyzék, hivatkozások
Common
European Principles for Teacher Competences and Qualifications (2004)
http://ec.europa.eu/education/policies/2010/doc/principles_en.pdf (2006. 11.
10.)
Coombs, P.H – Prosser, R.C. – Ahmed, M. (1973): New Paths to Learning:
For Rural Children and Youth. Essex, Connecticut. International Council for
Educational Development.
Cort,
P. - Härkönen, A. - Volmari, K. (2004): PROFF – Professionalisation of VET
teachers for the future. Cedefop Panorama series, 104. Office for Official
Publications of the European Communities, Luxembourg
Durkó
Mátyás (1988): Felnőttkori sajátosságok és a felnőttnevelés. Kossuth
Könyvkiadó. Budapest.
Durkó
Mátyás (1999): Andragógia. A felnőttnevelés és közművelődés új útjai. Magyar
Művelődési Intézet, IIZ/DVV. Budapest.
Falus
Iván (2001): Gondolkodás és cselekvés a pedagógus tevékenységében. In: Báthory
Zoltán - Falus Iván (szerk.): Tanulmányok a neveléstudomány köréből. Osiris
Kiadó, Budapest, p. 213-234.
Falus
Iván (2005): Képesítési követelmények – kompetetenciák – sztenderdek.
Pedagógusképzés, 1. sz., p. 5-16.
Halász
Gábor (2005): A tanárképzés és tanártovábbképzés jelentősége a lisszaboni és
koppenhágai folyamatban.
http://www.oki.hu/halasz/download/Leonardo%20pedag%C3%B3gus%20-%20(teljes).htm
(2006. 11. 13.)
Hollins,
E. R. (1993): Assessing Teacher Competence for Diverse Populations. Theory into
Practice, Vol. 32, No. 2, Assessing Tomorrow's Teachers (Spring), p. 93-99.
Hunter,
M. (1976): Teacher Competency: Problem, Theory, and Practice. Theory into
Practice, Vol. 15, No. 2, The Early and Middle Childhood Years of Schooling,
(apr.), p. 162-171.
Kalnina,
S. (2002): Adults as Active Participants of the Teaching/Learning Process.
Educational Sciences and Pedagogy in the Changing World. Scientific Papers,
Vol. 649. Latvia University, p.115-121.
Kozéki
Béla (1975): Motiválás és motiváció. Tankönyvkiadó, Budapest.
Kron,
F. W. (1997): Pedagógia. Osiris Kiadó, Budapest.
Memorandum
az egész életen át tartó tanulásról (2000). Európai Közösségek Bizottsága,
Brüsszel, 2000. október 30.
Nagy
József (2000): XXI. század és nevelés. Osiris Kiadó, Budapest.
Pordány Sarolta: Az informális tanulás értelmezése és mérése. In
Feketéné Szakos Éva (szerk.): Fókuszban a felnőttek tanulása. Gödöllő,
2006, Szent István Egyetem Gazdasági-és Társadalomtudományi Kar Tanárképző
Intézet,
Scheeres,
H. (1993): The Adult Basic Education Profession and Competence: Promoting Best
Practice. Final Report. Language and Literacy Centre, Faculty of Education,
University of Technology, Sydney, Australia.
Udvardi-Lakos
Endre (2005): Kompetencia, modularitás - paradigmaváltás a gyakorlatban.
http://www.ktk.pte.hu/main/main.php?id=788 (2006. 11. 10.)
Zrinszky
László (2008): A felnőttképzés tudománya. Bevezetés az andragógiába. Okker
Kiadó. Budapest.