5. Felhasznált szakirodalom
2. Ágoston György, Nagy József és Orosz Sándor (1979): Méréses módszerek a pedagógiában. Tankönyvkiadó, Budapest.
3. B. Németh Mária (1998): Az iskolai és hasznosítható tudás: a természettudományos ismeretek alkalmazása. In: Csapó Benő (szerk.) Az iskolai tudás. Osiris Kiadó, Budapest.
4. B. Németh Mária, Józsa Krisztián és Nagy Lászlóné (2001): Differenciált követelmények, mint a tudás viszonyítási alapjai. Magyar Pedagógia, 4. sz.
5. Bábosik István és Nádasi Mária (1981): A pedagógiai kutatás módszerei. Jegyzet II. Tankönyvkiadó, Budapest.
6. Bábosik István (2003): Alkalmazott neveléselmélet. Okker Kiadó, Budapest.
7. Balogh László (2006): Pedagógiai pszichológia az iskolai gyakorlatban.
Urbis Könyvkiadó, Budapest.
8. Bárdos Jenő 2002): Az idegen nyelvi mérés és értékelés elmélete és
gyakorlata. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
9. Bárdossy Ildikó és Dudás Margit (2010): A tanulás tervezése és értékelése. Pécsi
Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Pécs.
10.
Báthory Zoltán (2000): Tanulók, iskolák, különbségek.
Egy differenciális tanuláselmélet vázlata. Okker Kiadó, Budapest.
11. Csapó Benő (1987): A kritériumorientált értékelés. Magyar Pedagógia, 3. sz. 247-266.
12. Csapó Benő (2000): A minőségfejlesztés az oktatási
rendszer fejlődésének katalizátora. Iskolakultúra, X. 1. sz. 75-82.
13. Csapó Benő (1998, szerk.): Az iskolai tudás. Osiris, Budapest.
14.
Csapó Benő (1999a): A tudás minősége. Educatio, 3. sz. 473-487.
15. Csapó Benő (1999b): Értékelés az iskolában és az oktatás
minőségi fejlesztése. In: Szuromi Pálné (szerk.): Az oktatás minősége.
Csongrád Megyei Pedagógiai és Közművelődési Kht., Szeged. 17-31.
16. Csíkos Csaba és B. Németh Mária (1998): A
tesztekkel mérhető tudás. In: Csapó Benő (szerk.): Az iskolai tudás. Osiris Kiadó, Budapest.
17. Eszik Zoltán (2001): Az oktatási minőségbiztosítás grammatikája és
lexikája. OKAIM - Módszertani Füzetek VI. Okker Kiadó, Budapest.
18.
Fábry Béla, Ferenciné Ivicz Ilona, Makai Katalin és Tóth Géza (2001): Fenntartói
felelősség - fenntartói értékelés. OKAIM - Módszertani Füzetek IV. Okker
Kiadó, Budapest.
19.
Falus Iván (2000, szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Kiadó, Budapest.
20. Falus Iván (2003, szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti
Tankönyvkiadó, Budapest.
21.
Gaston Mialaret (1993): Az oktatástudományok.
Keraban Kiadó, Budapest.
22.
Halász Gábor (2002): Hazai és nemzetközi
törekvések az iskolai értékelés rendszerében. Új pedagógiai Szemle, 2. sz.
23. Hercz Mária: A pedagógiai
értékelés gyakorlata
http://herczmaria.uw.hu/downloads/HM_ertekeles_jegyzet_kezirat.pdf
24.
Horváth György (2004): Pedagógiai pszichológia.
Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
25.
Hunyady Györgyné és M. Nádasi Mária (2000): Pedagógiai tervezés.
Jegyzet a tanító és tanár szakos hallgatók számára. Comenius Bt., Pécs.
26. Kojanitz László (2004a): A pedagógiai szövegek analitikus
vizsgálata - a szavak szintjén. Magyar Pedagógia, 4. sz. 429-442.
27. Kojanitz László (2004b): Lehet-e statisztikai
eszközökkel mérni a tankönyvek minőségét? Iskolakultúra,
9. sz. 38-56.
28. Kósáné Ormai Vera és Horányi Annabella (2006): Mi, pedagógusok.
Kérdések önmagunkhoz. Flaccus Kiadó, Budapest.
29. Kósáné Ormai Vera, Járó Katalin és Kalmár Magda (1985): Fejlődéslélektani
vizsgálatok. Tankönyvkiadó, Budapest.
30.
Kósáné Ormai Vera, Porkolábné Balogh Katalin és Ritoók Pálné (1987): Neveléslélektani
vizsgálatok. Tankönyvkiadó, Budapest.
31. Mészáros Aranka (2002, szerk.): Az iskola
szociálpszichológiai jelenségvilága. Egyetemi és főiskola tankönyv. ELTE
Eötvös Kiadó, Budapest.
32.
Nagy Ferenc (1976): A tanárok kérdéskultúrája. Oktatáslélektani
kísérlet. Akadémia Kiadó, Budapest.
33. Nagy József (1979): Köznevelés és rendszerszemlélet. OOK,
Veszprém.
34. Nagy Sándor (1997): Az oktatás folyamata és módszerei. Volos Kiadó, Mogyoród.
35.
Nemzeti alaptanterv. Művelődési és Közoktatási
Minisztérium, Budapest, 2007. www.okm.hu
36. OKM FIT-jelentések. Fenntartói jelentés.
Telephelyi jelentés. Iskolai jelentés. www.okm.gov.hu
37. Orosz Sándor (1995): Mérések a pedagógiában. Veszprémi Egyetem
Pedagógia- Pszichológia Tanszék, Veszprém.
38. Pataki Ferenc (1976): Pedagógiai szociálpszichológia. Gondolat Könyvkiadó, Budapest.
39. Ranschburg Ágnes (2004): Az iskolák értékelési-mérési
gyakorlata és a kompetenciák. Új
Pedagógiai Szemle, 3. sz.
40. Setényi János (1999): A minőség kora. Bevezetés az iskolai
minőségirányítás gyakorlatába. Raabe
Klett Könyvkiadó Kft., Budapest.
41.
Szabó Balázs Gábor (2003): Az iskola előtti
nevelés és az alapfokú oktatás az Európai Unióban. Új Pedagógiai Szemle, 2. sz.
42.
Tanárképzés - Debreceni
Egyetem
http://dragon.unideb.hu/~nevtud/Tanarkepzes/
43. Tóth László (2007): Pszichológia a tanításban. Pedellus
Tankönyvkiadó, Debrecen.
44.
Vári Péter, Auxné Bánfi Ilona, Felvégi Emese,
Rózsa Csaba és Szalay Balázs (2002): Gyorsjelentés a PISA 2000 vizsgálatról. Új Pedagógiai Szemle, 1. sz.
45. Vári Péter, Bánfi Ilona, Felvégi Emese, Krolopp
Judit, Rózsa Csaba és Szalay Balázs (2001): A PISA vizsgálatról. Új Pedagógiai Szemle, 12. sz.
46. Vidákovich Tibor (1990): Diagnosztikus pedagógiai
értékelés. Akadémia Kiadó, Budapest.
47. Vidákovich Tibor (1992): Diagnosztikus elemzés és
visszajelzés. In: Pedagógiai Diagnosztika 1. Alapműveltségi
Vizsgaközpont, Szeged. 29-35.