5. Felhasznált szakirodalom

1. A közoktatási törvény (az 1993. évi LXXIX Törvény a közoktatásról többször módosított aktuális változata)

2. Ágoston György, Nagy József és Orosz Sándor (1979): Méréses módszerek a pedagógiában. Tankönyvkiadó, Budapest.

3. B. Németh Mária (1998): Az iskolai és hasznosítható tudás: a természettudományos ismeretek alkalmazása. In: Csapó Benő (szerk.) Az iskolai tudás. Osiris Kiadó, Budapest.

4. B. Németh Mária, Józsa Krisztián és Nagy Lászlóné (2001): Differenciált követelmények, mint a tudás viszonyítási alapjai. Magyar Pedagógia, 4. sz.

5. Bábosik István és Nádasi Mária (1981): A pedagógiai kutatás módszerei. Jegyzet II. Tankönyvkiadó, Budapest.

6. Bábosik István (2003): Alkalmazott neveléselmélet. Okker Kiadó, Budapest.

7. Balogh László (2006): Pedagógiai pszichológia az iskolai gyakorlatban. Urbis Könyvkiadó, Budapest.

8. Bárdos Jenő 2002): Az idegen nyelvi mérés és értékelés elmélete és gyakorlata. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

9. Bárdossy Ildikó és Dudás Margit (2010): A tanulás tervezése és értékelése. Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Pécs.

10. Báthory Zoltán (2000): Tanulók, iskolák, különbségek. Egy differenciális tanuláselmélet vázlata. Okker Kiadó, Budapest.

11. Csapó Benő (1987): A kritériumorientált értékelés. Magyar Pedagógia, 3. sz. 247-266.

12. Csapó Benő (2000): A minőségfejlesztés az oktatási rendszer fejlődésének katalizátora. Iskolakultúra, X. 1. sz. 75-82.

13. Csapó Benő (1998, szerk.): Az iskolai tudás. Osiris, Budapest.

14. Csapó Benő (1999a): A tudás minősége. Educatio, 3. sz. 473-487.

15. Csapó Benő (1999b): Értékelés az iskolában és az oktatás minőségi fejlesztése. In: Szuromi Pálné (szerk.): Az oktatás minősége. Csongrád Megyei Pedagógiai és Közművelődési Kht., Szeged. 17-31.

16. Csíkos Csaba és B. Németh Mária (1998): A tesztekkel mérhető tudás. In: Csapó Benő (szerk.): Az iskolai tudás. Osiris Kiadó, Budapest.

17. Eszik Zoltán (2001): Az oktatási minőségbiztosítás grammatikája és lexikája. OKAIM - Módszertani Füzetek VI. Okker Kiadó, Budapest.

18. Fábry Béla, Ferenciné Ivicz Ilona, Makai Katalin és Tóth Géza (2001): Fenntartói felelősség - fenntartói értékelés. OKAIM - Módszertani Füzetek IV. Okker Kiadó, Budapest.

19. Falus Iván (2000, szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Kiadó, Budapest.

20. Falus Iván (2003, szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

21. Gaston Mialaret (1993): Az oktatástudományok. Keraban Kiadó, Budapest.

22. Halász Gábor (2002): Hazai és nemzetközi törekvések az iskolai értékelés rendszerében. Új pedagógiai Szemle, 2. sz.

23. Hercz Mária: A pedagógiai értékelés gyakorlata

http://herczmaria.uw.hu/downloads/HM_ertekeles_jegyzet_kezirat.pdf


24. Horváth György (2004): Pedagógiai pszichológia. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

25. Hunyady Györgyné és M. Nádasi Mária (2000): Pedagógiai tervezés. Jegyzet a tanító és tanár szakos hallgatók számára. Comenius Bt., Pécs.

26. Kojanitz László (2004a): A pedagógiai szövegek analitikus vizsgálata - a szavak szintjén. Magyar Pedagógia, 4. sz. 429-442.

27. Kojanitz László (2004b): Lehet-e statisztikai eszközökkel mérni a tankönyvek minőségét? Iskolakultúra, 9. sz. 38-56.

28. Kósáné Ormai Vera és Horányi Annabella (2006): Mi, pedagógusok. Kérdések önmagunkhoz. Flaccus Kiadó, Budapest.

29. Kósáné Ormai Vera, Járó Katalin és Kalmár Magda (1985): Fejlődéslélektani vizsgálatok. Tankönyvkiadó, Budapest.

30. Kósáné Ormai Vera, Porkolábné Balogh Katalin és Ritoók Pálné (1987): Neveléslélektani vizsgálatok. Tankönyvkiadó, Budapest.

31. Mészáros Aranka (2002, szerk.): Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága. Egyetemi és főiskola tankönyv. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest.

32. Nagy Ferenc (1976): A tanárok kérdéskultúrája. Oktatáslélektani kísérlet. Akadémia Kiadó, Budapest.

33. Nagy József (1979): Köznevelés és rendszerszemlélet. OOK, Veszprém.

34. Nagy Sándor (1997): Az oktatás folyamata és módszerei. Volos Kiadó, Mogyoród.

35. Nemzeti alaptanterv. Művelődési és Közoktatási Minisztérium, Budapest, 2007. www.okm.hu

36. OKM FIT-jelentések. Fenntartói jelentés. Telephelyi jelentés. Iskolai jelentés. www.okm.gov.hu

37. Orosz Sándor (1995): Mérések a pedagógiában. Veszprémi Egyetem Pedagógia- Pszichológia Tanszék, Veszprém.

38. Pataki Ferenc (1976): Pedagógiai szociálpszichológia. Gondolat Könyvkiadó, Budapest.

39. Ranschburg Ágnes (2004): Az iskolák értékelési-mérési gyakorlata és a kompetenciák. Új Pedagógiai Szemle, 3. sz.

40. Setényi János (1999): A minőség kora. Bevezetés az iskolai minőségirányítás gyakorlatába.  Raabe Klett Könyvkiadó Kft., Budapest.

41. Szabó Balázs Gábor (2003): Az iskola előtti nevelés és az alapfokú oktatás az Európai Unióban. Új Pedagógiai Szemle, 2. sz. 

42. Tanárképzés - Debreceni Egyetem

http://dragon.unideb.hu/~nevtud/Tanarkepzes/


43. Tóth László (2007): Pszichológia a tanításban. Pedellus Tankönyvkiadó, Debrecen.

44. Vári Péter, Auxné Bánfi Ilona, Felvégi Emese, Rózsa Csaba és Szalay Balázs (2002): Gyorsjelentés a PISA 2000 vizsgálatról. Új Pedagógiai Szemle, 1. sz.

45. Vári Péter, Bánfi Ilona, Felvégi Emese, Krolopp Judit, Rózsa Csaba és Szalay Balázs (2001): A PISA vizsgálatról. Új Pedagógiai Szemle, 12. sz.

46. Vidákovich Tibor (1990): Diagnosztikus pedagógiai értékelés. Akadémia Kiadó, Budapest.

47. Vidákovich Tibor (1992): Diagnosztikus elemzés és visszajelzés. In: Pedagógiai Diagnosztika 1. Alapműveltségi Vizsgaközpont, Szeged. 29-35.