Orban
A szöveg-játék mint intermediális esemény
Célok
Dolgozatomban arra a kérdésre keresem a választ, hogy egy mesterszakot végző leendő magyartanár milyen megközelítésben mutathatná be a középiskolás diákoknak Mallarmé Kockadobás című művét. A kiindulási pontot a költemény performativitása és intermediális volta adta. Az írás során elsősorban Orbán Jolán Az esemény sajátosan mallarméi poétikája című kurzusának anyagára, valamint Pethőné Nagy Csilla Módszertani kézikönyvére támaszkodtam. Ezen kívül átnéztem a középiskolai oktatásban használt tankönyvek Mallarméra vonatkozó részeit.
Az alábbiakban bővebben kitérek arra a három tankönyvre, amelyek a legszélesebb körben elterjedtek. A dolgozat következő részében pedig olyan módszereket próbálok kidolgozni és bemutatni, amelyek segítségével szerintem meg lehetne ismertetni Mallarmé Kockadobását – és egyúttal a Kockadobás Mallarméját – a 17–18 éves korosztállyal.
Az alábbiakban bővebben kitérek arra a három tankönyvre, amelyek a legszélesebb körben elterjedtek. A dolgozat következő részében pedig olyan módszereket próbálok kidolgozni és bemutatni, amelyek segítségével szerintem meg lehetne ismertetni Mallarmé Kockadobását – és egyúttal a Kockadobás Mallarméját – a 17–18 éves korosztállyal.
A tananyag a követkkező licenc alá esik: Developing Nations 2.0
Mindent megtettünk, azért, hogy a jogvédelem alatt álló ábrák, képek, hivatkozások, források, mozgóképek és animációk közléséhez a jogtulajdonos engedélyét megszerezzük. A kiadó elnézést kér amiatt, ha mégis valami mulasztás történt, továbbá várunk minden ezzel kapcsolatos észrevételt.