A tantervi tartalmak változásáról és szerepeiről
„Így jutottunk oda, hogy mai nap csaknem minden különvált szak
helyt nyert az iskolában – de nincs tanár, aki meg volna elégedve a
térrel, melyet tantárgya az iskola keretében elfoglal, az óraszámmal,
mely rendelkezésére áll.”
(Kármán Mór: A tantervek elmélete. 1874.)
(Kármán Mór: A tantervek elmélete. 1874.)
Előismeret
Vass Vilmos : Az oktatás tartalma, mint fejlesztési eszköz
http://www.ofi.hu/tudastar/oktatas-tartalma-mint
Vass Vilmos: 2007-2009 . Pannon Egyetem BTK
Tanárképző Központ vezetője, 2009-től az ELTE PPK
Neveléstudományi Intézet Oktatáselméleti Tanszék,
habilitált docense
1. ábra: Vass Vilmos
Célok
A tanulmány elemzi:
- A tantervek „fejlődését”
- A tantervi tartalom kiválogatásának szempontjait
- A tartalom változását és a fejlesztésben betöltött szerepét