A tantervi tartalmak változásáról és szerepeiről

Így jutottunk oda, hogy mai nap csaknem minden különvált szak helyt nyert az iskolában – de nincs tanár, aki meg volna elégedve a térrel, melyet tantárgya az iskola keretében elfoglal, az óraszámmal, mely rendelkezésére áll.”
(Kármán Mór: A tantervek elmélete. 1874.)
iDevice ikon Előismeret

Vass Vilmos : Az oktatás tartalma, mint fejlesztési eszköz

http://www.ofi.hu/tudastar/oktatas-tartalma-mint

Vass Vilmos: 2007-2009 . Pannon Egyetem BTK Tanárképző Központ vezetője, 2009-től az ELTE PPK Neveléstudományi Intézet Oktatáselméleti Tanszék, habilitált docense
A képen Vass Vilmos, előadást tart.
1. ábra: Vass Vilmos


iDevice ikon Célok

A tanulmány elemzi:

  1. A tantervek „fejlődését”
  2. A tantervi tartalom kiválogatásának szempontjait
  3. A tartalom változását és a fejlesztésben betöltött szerepét