IV. A projektnap

A projektnap Kertész Imre Sorstalanság című regényéből készült filmadaptáció megtekintésével kezdődik. A szintén Sorstalanság címet viselő filmet Koltai Lajos rendezte, a moziban 2005 februárjában kezdték vetíteni. A film hossza 134 perc.

A film megtekintését követően a diákok két csoportban fognak dolgozni. Mindegyik intelligencia fejlesztésére 55 percet szántunk. Két intelligencia fejlesztése párhuzamosan történik két különböző helyszínen, de mindkettő az iskola területén belül. Amikor az 55 perc letelt, akkor a két csoport cserél egymással.

A csoportok kialakítása véletlenszerűen történik, a kialakult csoportok az egész projektnap alatt együtt fognak dolgozni. A film után minden diák húz egy kis képet egy kalapból, melyekből a film plakátját lehet kirakni. Minden kis kép hátoldalán található egy szám, vagy egy betű, melyek segítséget nyújtanak a diákoknak, hogy megtalálják csapattársaikat. Az első csoportba azok kerülnek, akik számot húztak, a második csoportba pedig azok, akik betűk. A nagy csoportokon belül a kiscsoportokba négy, az egyforma számokat, illetve betűket húzó diákok kerülnek, s ha a kis képeket megfelelő sorba rendezik, a plakát egy sorát tudják kirakni.

A projektnap végén a diákok ismét összegyűlnek egy teremben, s megosztják egymással tapasztalataikat, érzéseiket.

A projektnap menetrendje:

A Sorstalanság című film megtekintése 134 perc
Csoportok kialakítása 6 perc
1. csoport (számok) 2.csoport (betűk)  
Verbális intelligencia
Matematikai intelligencia
Matematikai intelligencia
Verbális intelligencia
55 perc
55 perc
Térbeli Intelligencia
Testi-kinesztéziás intelligencia
Testi-kinesztéziás intelligencia
Térbeli Intelligencia
55 perc
55 perc
Zenei intelligencia
Környezeti intelligencia
Környezeti intelligencia
Zenei intelligencia
55 perc
55 perc
Interperszonális intelligencia
Intraperszonális intelligencia
Intraperszonális intelligencia
Interperszonális intelligencia
55 perc
55 perc
Tapasztalatok, élmények megbeszélése 20 perc