III.1. A tanulás gyerekjáték

Ha a ,,tanulni,,szót halljuk mindenekelőtt az iskolára gondolunk. A tanulás azonban már sokkal korábban, a születés pillanatában megkezdődik, sőt már az anyaméhen belül. Érezni, mozogni, hallani, tapintani, ez mind a tanulás eredménye. Ez csak a kezdet! A következő lépésben a gyermek felismeri, hogy a látott, hallott információk kapcsolatba hozhatók, összefüggnek.

Megtanulja, hogy a megszerzett és megértett tapasztalatok újabb,,csodák,, meglepetések forrásai. A feldolgozott élményekre újabb feldolgozandók épülnek. Így az iskolába lépéskor már meglehetősen sok tapasztalat birtokában találkozik az olvasás, az írás és a számolás ,,csodájával,,.

Egész életünk során nem tanulunk annyit olyan rövid idő alatt, mint a születésünktől az iskolakezdésig tartó időszakban. E ,,gyermekjáték,, során elsajátított tudás több, mint az olvasás, írás, és a számolás, vagy akár egy szakma megtanulásával járó ismeret elsajátítása . A kisgyermekkorban történő tanulás minden további elsajátítás alapját jelenti.