SzékelyBalázsné: Részképességek Műszaki Könyvkiadó Bp. 2000IV.2. A második eset

SzékelyBalázsné: Részképességek Műszaki Könyvkiadó Bp. 2000

Hétéves kisfiú. Súlyos makacs beszédhibás gyenge rajzkészség, fejletlen finommotorika jellemzi. Anamnézisében különösebb hajlamosító tényező nem szerepel. Vizsgálati helyzetben együttműködő, kedves, barátságos kisfiú., alig érthető beszéddel. Korcsoportjához képest nagy termetű, túlsúlyos, ügyetlen mozgású. Mozgásfejlesztése mellett, rendszeresen logopédus foglalkozik vele. A gyermek a következő területeken mutat elmaradást. (lásd melléklet 2007/2008 és 2008/2009 mérések 2.sz tanuló, családrajz 2.sz.gyermek)

:

Hogyan lehet segíteni?

Az egyéni fejlesztés alapját Alapozó mozgásterápia adja és kombináljuk más fejlesztési eljárásokkal. Néhány hónap alatt rendezzük a gyermek dominanciáját, majd ez után következhetnek az auditív megkülönböztetést fejlesztő gyakorlatok.

Eredmények a terápia hatására

Rajzkészsége, finommotorikája jelentősen javult. Eddig a rajzolást, írást, ceruzafogást folyamatosan kerülte. Terápia után egyre szívesebben rajzol, írásórán jelentősen javult betűalakítása, rendezetté vált írásképe, füzetének rendezettsége. Rajzkészsége lassan eléri az életkorának megfelelő szintet, de határozottan közelít hozzá. Beszéde laikus ember számára is tisztábbnak tűnik, logopédusa szerint sokat fejlődött.