IV.3. A harmadik eset

Kilencéves kislány. Diagnosztizált diszkalkúliával, amelyet a Nevelési Tanácsadó diagnosztizált. Mechanikus számolás okoz számára nehézséget, még az egyszerűbb alapműveleteket is nehezen végzi el. Iskolaváltás után van már kétszer. A osztályfőnöke szerint speciális iskolában lenne a helye. A Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői Rehabilitációs Bizottság Szakértői Véleménye alapján az intelligenciája határeset jellegű IQ : 80 körüli. Olyan tárgyakból amelyekben nem kell számolni eredményes pl. magyar irodalomból. Koránál kicsit komolyabb, jól kommunikáló gyerek, problématudattal és motívációval a probléma megoldására. Önállóságában, tájékozottságában és felelősségvállalásában kortársainál érettebb. Nem tapasztalható nála fogyatékosságra utaló jel. Jó a kommunikációs készsége, helyes a fogalomhasználata, megfelelő az impulzus-kontrollja, rendezett, szervezett, logikus a gondolkodása.

Hogyan lehet segíteni?

Elemi mozgások fejlesztésével kezdjük a terápiát, a dominancia fejlesztése követi, néhány hónap után kapcsolódik a szám- és mennyiségfogalom kialakítása, tizesátlépés, számfogalom kialakítása, újratanítása.

Eredmények a terápia hatására

 Az osztályfőnöke szerint 12 hónap terápia, egyéni fejlesztés után , mint ha egy másik gyereket kapott volna vissza. Képessé vált megtanulni a matematikát, de mindent szinte újra kell tanulnia első osztálytól. Az alapműveleteket nagy biztonsággal elvégzi, képes egyenleteket megoldani, rövid magyarázattal képes szöveges feladatokat megoldani. Gyorsan halad a matematika újratanulásában.