Bevezető óra

A tantárgy tanításának kezdetén, a nyúltenyésztés története, gazdasági jelentősége témakör feldolgozása történik ebben a szervezeti formában. A bevezető óra tartása indokolt, ha az osztályban egy tárgyat először kezdünk tanítani. Néhány kérdés feltételével jól motiválhatjuk a tanulókat:

Ha a motiváció felkeltette a diákok érdeklődését, át kell térnünk az új anyag tárgyalására. A rendszertani besorolásnál szót ejthetünk arról, hogy a nyúl, és az őse, a mezei nyúl mennyiben különbözik az üregi nyúltól. Megemlíthetjük a kromoszómaszámbeli eltéréseket, a testalkatot, a viselkedésbeli másságot, a vemhességi időt, valamint az újszülöttek fejlettségében megmutatkozó eltéréseket. Mindezek után beszélnünk kell a hasznosítási formáiról, nem elhanyagolva azt a tényt sem, hogy manapság egyre többen tartják őket otthon, társállatként. Fontos, hogy megismerjék, mi mindenre használhatjuk fel a nyulat, és nem csak a húsa, és a prémje miatt jelentős, hanem az a tény is fontos, hogy nagyon szapora, és ez elősegíti, hogy a kutatásokban modellállatként alkalmazzuk. A múltbéli és a jelenlegi gazdasági helyzetünk pontos megismertetésére kell azonban nagyobb figyelmet fordítanunk. Szót ejthetünk a kínaiak gyapjútermeléséről, és ennek hazánk gazdaságára gyakorolt hatásáról. Ki kell térnünk a kistermelők, és a vágóhidak helyzetére (ez utóbbiak felvásárlói, illetve integrátori szerepére), a fejlesztés lehetőségeire.

Megerősítésként egyre több iskolában alkalmazzák a tanárok azt a módszert, hogy az óra végén ahelyett, hogy még egyszer elismételtetnék a tanulókkal az anyagot, inkább olyan kérdéseket tesznek fel nekik, amelyek gondolkodtatóak, de az óra tananyagához kapcsolódnak. Például:

A kötelező tanuláson kívül fel lehet adni olyan feladatot, mi egy kis kutatást igényel, de ha alaposan végzik el, jó jegyet kaphatnak. Ilyen például: