a tanár hosszú monológokat mond
| |
a tanuló hosszabb felelete
| |
szóbeli közlési módszer, döntően a tanár szerepel
| |
egy módszer, a dialogikus ellenteje
|
tanári szerepjáték
| |
írott szöveg hangos felmondása, felolvasása
| |
ünnepi beszéd elmondásnak módszere
| |
színészi eszköz, amelynek szerepe van a pedagógiában is
|
bevezetés, kifejtés, következtetés, összefoglalás, zárás
| |
van eleje (bemelegítő), közepe (elmondó), vége (kérdés)
| |
van hiererchikus, szekvenciális, expoziciós része
| |
vannak motivációs, kommunikációs és metakommunikációs fejezetek
|
igaz, mert az eladás az verbális műfaj
| |
nem igaz, mert az előadás kiegészítője lehet a prezentáció
| |
részben igaz, mert előtte és utána is hatásos a prezentáció
| |
igaz, mert a prezentáció önálló módszer
|
a rendelkezésre álló idő, résztvevők száma és a hely
| |
az előadás, hossza, felépítése, mondanivalója
| |
az előadó személye és a hallgatóság összetétele
| |
az előadás célja (kinek, mit és miért?)
|
az egyik monológikus a másik dialogikus
| |
a hallgatóság nagysága, az elbeszélésnél kevesebben vannak
| |
az előadó előadói készsége, van aki csak a magyarázatot tudja alkalmazni
| |
a magyarázat ismertközlés, összefüggések feltárása, míg a másik nem
|
szabály, példa, szabály, fő eszköze a példa
| |
mit, mi, miért, fő eszköze a verbalizmus
| |
az induktív és deduktív megközelítés, fő eszköze az előadó
| |
szabálya, hogy az előadás részeként szerepeljen, fő eszköze az IKT
|
elbeszélünk egymás mellett
| |
szemléletes, érzelem gazdag
| |
a beszélgetés, a párbeszéd
| |
a motiváció
|
a tanulók számára megszólalás, szereplés biztosítása
| |
a tudás ellenőrzés, értékelés
| |
gondolkodás serkentés, figyelem irányítás, ellenőrzés, ismétlés
| |
megtanítani kérdezni a tanulókat
|
nyitott és zárt kérdés
| |
pontosító kérdés
| |
alternatív kérdés
| |
ismételt kérdés
|