Kérdések

Mi a monologikus módszer lényege?
  
a tanár hosszú monológokat mond
a tanuló hosszabb felelete
szóbeli közlési módszer, döntően a tanár szerepel
egy módszer, a dialogikus ellenteje

Mit jelent a retorika (görög szó)?
  
tanári szerepjáték
írott szöveg hangos felmondása, felolvasása
ünnepi beszéd elmondásnak módszere
színészi eszköz, amelynek szerepe van a pedagógiában is

Az előadás mint módszer milyen szerkezettel rendelkezik?
  
bevezetés, kifejtés, következtetés, összefoglalás, zárás
van eleje (bemelegítő), közepe (elmondó), vége (kérdés)
van hiererchikus, szekvenciális, expoziciós része
vannak motivációs, kommunikációs és metakommunikációs fejezetek

Igaz e ez az állítás: "Az előadásnak nem része a prezentáció"?
  
igaz, mert az eladás az verbális műfaj
nem igaz, mert az előadás kiegészítője lehet a prezentáció
részben igaz, mert előtte és utána is hatásos a prezentáció
igaz, mert a prezentáció önálló módszer

Milyen alapvető tényezők határozzák meg az előadás felépítését?
  
a rendelkezésre álló idő, résztvevők száma és a hely
az előadás, hossza, felépítése, mondanivalója
az előadó személye és a hallgatóság összetétele
az előadás célja (kinek, mit és miért?)

Mi az alapvető különbség a magyarázat és elbeszélés között?
  
az egyik monológikus a másik dialogikus
a hallgatóság nagysága, az elbeszélésnél kevesebben vannak
az előadó előadói készsége, van aki csak a magyarázatot tudja alkalmazni
a magyarázat ismertközlés, összefüggések feltárása, míg a másik nem

Mi a magyarázat fő szabálya és eszköze?
  
szabály, példa, szabály, fő eszköze a példa
mit, mi, miért, fő eszköze a verbalizmus
az induktív és deduktív megközelítés, fő eszköze az előadó
szabálya, hogy az előadás részeként szerepeljen, fő eszköze az IKT

Mi az elbeszélés lényege?
  
elbeszélünk egymás mellett
szemléletes, érzelem gazdag
a beszélgetés, a párbeszéd
a motiváció

Melyek a kérdezés funkciói?
  
a tanulók számára megszólalás, szereplés biztosítása
a tudás ellenőrzés, értékelés
gondolkodás serkentés, figyelem irányítás, ellenőrzés, ismétlés
megtanítani kérdezni a tanulókat

Melyik a hibás kérdés típus?
  
nyitott és zárt kérdés
pontosító kérdés
alternatív kérdés
ismételt kérdés