a tanári dominancia jelenléte, a hallgatói szereplés mellett
| |
a hallgatói dominancia, tanári irányítással
| |
a tanulók legalább annyit beszélnek mint a tanár
| |
az egyenrangú vita
|
semleges
| |
előre kialakított
| |
sajátos, egyéni
| |
mindig a gyengébbet támogató
|
egyéni vita
| |
kiscsoportos vita
| |
nagyobb csoportban alkalmazható vitatechnikák
| |
egyéb, a vitatechnika köréhez tartozó módszerek
|
ha a csoportban van probléma
| |
ha egymást ismerik a résztvevők, és konkrét problémát kell megoldani
| |
ha nincs együttműködés a csoportban, azt akarjuk kideríteni, hogy miért
| |
ha nem akarnak vitatkozni és egy problémával motiváljuk őket
|
amikor egy meghatározott szempont alapján kell válogatást végezni
| |
amikor csoportnak a vitavezető szempontját kell kitalálni
| |
amikor a döntési alternatívák között kell választani
| |
amikor a feleletválasztós teszt kitöltést gyakoroljuk
|
a szövegolvasás gyakorlata és értése között
| |
szövegek osztályozása és értékelése között
| |
a monológikus és dialogikus módszerek között
| |
a vitatechnika és a szituációs játék között
|
ha a résztvevők száma igen nagy
| |
ha a résztvevők sokan vannak és ismeretlenek
| |
ha a résztvevők létszáma kb. 40 – 60 fő
| |
a résztvevők létszámát nem tudjuk meghatározni
|
az országgyűlés módszere alkalmazása a csoportmódszerben
| |
a szavazás, a többség véleménye dönt
| |
csak politikai témában alkalmazható módszer
| |
előadásközben a résztvevők kérdés feltevése, megjegyzései bekapcsolása
|
a résztvevők álláspontjának összegyűjtése, optimális megoldás kiválasztása
| |
mindenki saját ötletét árulja
| |
szabad ötletroham, a gondolkodás serkentése céljából
| |
minden ötletre lehet licitálni, amelyre a legtöbb licit esik az győz
|
ötlet piacot
| |
szabad véleménynyilvánítást
| |
ötletroham, kontroll nélküli ötlethalmaz, későbbi csoportosítás
| |
szabályoknak megfelelő, racionális ötletsor
|