7. Felhasznált irodalom

 
 
Aronson, Elliot – Pratkanis, Anthony (1992): A rábeszélőgép. Budapest, Ab Ovo.
Bajomi-Lázár Péter (2007): Médiahatás- és befogadás-vizsgálatok. Manipulál-e a média? In Fehér Katalin (szerk.): Tanulmányok a társadalmi kommunikáció témaköréből. Budapest, L’Harmattan – Zsigmond Király Főiskola, 178-201.
Bajomi-Lázár Péter (2008): Média és társadalom. Budapest, Jaffa.
Barabási Albert-László (2008): Behálózva. A hálózatok új tudománya. Budapest, Helikon Kiadó.
Buckingham, David (2002): A gyermekkor halála után. Felnőni az elektronikus média világában. Budapest, Helikon.
Castells, Manuel (2005-2007): A hálózati társadalom kialakulása. Az információ kora: Gazdaság, társadalom és kultúra. I-III. kötet. Budapest, Gondolat - Infonia.
Császi Lajos (2002): A média rítusai. Budapest, Osiris.
Elkind, David (1981): The Hurried Child. Growing Up Too Fast Too Soon. Reading, Mass.: Addison Wesley.
Fisher, Robert (1999): Hogyan tanítsuk gyermekeinket gondolkodni? Budapest, Calibra.
Gerbner, George (2000): A média rejtett üzenete. Budapest, Osiris.
Gripsrud, Jostein (2007): Médiakultúra, médiatársadalom. Budapest, UMK.
Horkheimer, Max – Adorno, Theodor W. (1990): A felvilágosodás dialektikája. Gondolat – Atlantisz – Medvetánc.
Kapitány Ágnes – Kapitány Gábor (2006): A tömegkommunikáció szimbolikus üzenetei. Pécs, Dialóg Campus.
Kálmos Borbála (2003): Az erőszakosság relativitásának elmélete. Médiakutató, tél.
Katona Nóra – Szitó Imre (é.n.): A vizuális médiában megjelenő erőszak hatása a gyermekekre és serdülőkre.
Kósa Éva (é.n.): A média szerepe a gyerekek fejlődésében. (http://www.mediatudor.hu)
Kósa Éva – Vajda Zsuzsanna (1998): Szemben a képernyővel. Budapest, Eötvös.
László Miklós (é. n.): A média hatása gyermekekre és fiatalokra. Összefoglaló tanulmány az 1998-2009 közötti tendenciákról. (http://www.akti.hu)
Kiss Judit (2004): A televízió hatása a kisiskolás gyerekekre. Új Pedagógiai Szemle, 09. (http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=cikk&kod=2004-09-ta-Kiss-Televizio)
Kőrösné dr. Mikis Márta (2007): A pedagógusok felelőssége és lehetőségei a gyermekek informatikai nevelésében. In „Párbeszéd a médiáról” konferencia-sorozat. A kiskorúak védelme a médiaszolgáltatásokban.
McQuail, Denis: A tömegkommunikáció elmélete. Budapest, Osiris.
Nyíri Kristóf 1995: Hálózat és tudásegész. In: A század szellemi körképe. Pécs: Jelenkor Kiadó. http://nyitottegyetem.phil-inst.hu/kmfil/kutatas/nyiri/forras.htm (Letöltés: 2011. 04. 28.)
Pászthy Bea (2007): A média által közvetített ideálok hatása a gyermekek és serdülők testképére. In „Párbeszéd a médiáról” konferencia-sorozat. A kiskorúak védelme a médiaszolgáltatásokban.
Simonné Toldi Ágnes (2007): A tévéműsorok és a reklámok hatása a gyermekekre a szülők aspektusából. In „Párbeszéd a médiáról” konferencia-sorozat. A kiskorúak védelme a médiaszolgáltatásokban.
Meyrowitz, Joshua (1985): No Sense of Place. Oxford University Press.
Postman, Neil (1983): The Disapperance of Childhood. W. H. Allen.
Povedák István (2008): Népi kultúra vagy populáris kultúra? Birkózás a fogalmakkal. Tiszatáj, 4.
Ranschburg Jenő (2006): Áldás vagy átok? Gyerekek a képernyő előtt. Budapest, Saxum.
Sanders, Barry (1995): A is for Ox. The Collapse of Literacy and the Rise of Violence in an Electronic Age. Vintage.
Sas István (2007): Reklám és Pszichológia. Budapest, Kommunikációs Akadémia Könyvtár.
Somlai, Péter (1997): Szocializáció. A kulturális átörökítés és a társadalmi beilleszkedés folyamata. Budapest, Corvina Kiadó.
Steinberg, Shirley – Kincheloe, Joe (szerk.) (1997): Kinderculture: The Corporate Construction of Childhood. Westwiew.
Szakadát István (2007): Egyben az egész. Egytől egyig. Budapest, Typotex.
Wallace, Patricia (2002): Az internet pszichológiája. Budapest, Osiris.
Winn, Marie (1984): Children without Childhood. Penguin.
Forrás:
A média hatása a gyerekekre és fiatalokra műhelykonferencia. 2010. június 3. http://wp.akti.hu (Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet)
AGB Nielsen Médiakutató: http://www.agbnielsen.net/statisztikák (2008. március 28.)