Integráció vagy szegregáció?

„A sajátos nevelési igényű tanulók befogadásának mértékét alapvetően az iskola szándéka határozza meg. Ha az iskola vállalja a befogadást, akkor a sajátos nevelési igényű tanulók léte idővel a mindennapok természetes vele járója lesz, a befogadással, integrációval járó problémák a szemléleti dilemmákról egyre inkább csak a szakmai szereplőket érintő szakmai dilemmákká transzformálódnak.
(Középiskolai igazgató)
Az iskola szerepe meghatározó az együttnevelés eredményességében,az inklúziós törekvések megvalósulásának minőségében.



- Az integrációról általában
- Befogadás vagy másképpen inklúzió
- Az integrált oktatás Európában
- Az integráció hazai története - részlet

„Jogunk van ugyanazokhoz az esélyekhez, mint bárki másnak, de a helyzetünkbőladódó szükséges segítséggel együtt. Senki igényét a segítségre nem szabad figyelmen kívül hagyni."
„Az órákon és a vizsgákon egyeseknek közülünk több időre van szüksége. Időnként személyes segítséget igénylünk az óráinkon. Osztálytársainkkal, csoporttársainkkal egy időben kell, hogy hozzáférhessünk az adaptált tananyaghoz."
(részlet a Lisszaboni Nyilatkozat-ból)