1. Célok

„Az oktatás tudatos és tervszerű tevékenység, melynek során a pedagógus és a tanuló egyaránt célokat tűz ki maga elé, előrevetíti a tanítási-tanulási folyamat kívánt eredményeit, s ezek elérése, megvalósítása érdekében tervezi-szervezi meg tevékenységét.” (Kotschy, 2003. 138. o.) Az ókori Egyiptom világa című dokumentum esetében a programcsomag összeállítása mögött meghúzódó célok, és a programot megvalósító pedagógus céljai egybe kell hogy essenek. Ezen kívül a programcsomagban rögzített irányelveknek illeszkednie kell az adott (köz)oktatási intézmény pedagógiai programjához is. E tekintetben tehát egy három pilléren nyugvó, multiperspektivikus célkitűzésről beszélhetünk. A pedagógus részéről a szakköri munka során prioritást élvez a tanulók érdeklődésének felkeltése a téma iránt, a hatékony önálló tanulás elősegítése, illetve a más kultúrák megértésének deklarált és rejtett ösztönzése. A tanulói célok tekintetében csupán feltételezésekbe bocsátkozhatunk. A szakkörre jelentkező diákok – látens vagy nyílt formában – elvárásokat és előfeltevéseket fogalmaznak meg a szakköri munkával, önmagukkal és a pedagógussal szemben egyaránt. Érdeklődő magatartásuk és előzetes ismereteik kiváló alapot jelentenek a közös célok megfogalmazásához, illetve egy harmonikus, tevékenységorientált légkör megteremtéséhez.