Útmutató

Útmutató a Segédanyag használatához

A Segédanyag célja, hogy segítse egyrészt a hallgatót az ismeretszerzésben, másrészt az oktatónak ötletek adjon az ismeretközvetítésben. A fejezeteken végighaladva a tanárjelöltek jobban átlátják, megértik a mérés, értékelés folyamatát.

A Segédanyag a szemléltetéshez is hozzájárul, számos olyan anyagot tartalmaz, melyekkel a mindennapi mérés, értékelés során az iskolai életben találkozhatnak.

Az összeállított Segédanyag főleg általános iskolai példákat tartalmaz, ezt azért kell megjegyeznem, mert néhány esetben „banális"-nak tűnhet egy-egy feladat bemutatása, felhasználása, azonban az egyszerű példákkal könnyebben megérthetik a lényeget a hallgatók, a későbbiekben pedig saját tantárgyaikra át tudják formálni, alakítani a kapott mintákat.

A Segédanyag minden tematikai egység esetében igyekszik ötleteket adni a foglalkozások/órák érdekesebbé, tartalmasabbá tételéhez. Minden egység elején megtalálható a fejezet célja, valamint az összeállításhoz felhasznált irodalom, mely ajánlott irodalomként is felhasználható.

Minden egység végén vannak Ellenőrző kérdések, melyekkel a hallgatók önellenőrzést végezhetnek, de az oktató is felhasználhatja, annak megismerésére, hol tartanak a hallgatók a tanítás-tanulás folyamatában, illetve a megértésben.

A Segédanyag összeállításakor a fő szempont a lehetőségek megkeresése volt. Ezzel alkalmat biztosít az oktatónak a saját ötletek beillesztésére is.