A tervezési folyamat jellemzői

iDevice ikon
  • A cél, tananyag, követelmény egymásra építése.
  • A tudatosság, együttműködés.
    • Az első lépésben azonos tárgyat tanítók, a munkaközösségek összehangolják a „tanmeneteiket”.
    • A következő lépésben a különböző iskolafokon tanítók egyeztetik céljaikat.
    • Az egymás melletti összehangoltság következik.

  • A pedagógusok strukturálisan is elrendezik a tananyagot, kellő teret és időt felszabadítva a fejlesztéshez. Ezt a lépést számos hálós és spirális tanterv segíti (curriculum web), amely a témák, a követelmények és a tevékenységek elrendezését mutatják. A tantervi kerék (curriculum wheel) pedig a tantárgyak közötti kapcsolatokra utal.


5. ábra: Tantervi kerék

Az adott témakörön belül a kérdéseket, a témákat, a követelményeket és a tevékenységeket rendezi el.


6. ábra: Hálós tanterv


7. ábra: Tantervi kerék

A tantárgyi kapcsolatokra tartalmi és fogalmi tekintetben egyaránt rámutat.


8. ábra: Tantervi kerék

9. ábra: Tantervi kerék