A tervezési folyamat jellemzői
- A cél, tananyag, követelmény egymásra építése.
- A tudatosság, együttműködés.
- Az első lépésben azonos tárgyat tanítók, a munkaközösségek összehangolják a „tanmeneteiket”.
- A következő lépésben a különböző iskolafokon tanítók egyeztetik céljaikat.
- Az egymás melletti összehangoltság következik.
- A pedagógusok strukturálisan is elrendezik a tananyagot, kellő teret és időt felszabadítva a fejlesztéshez. Ezt a lépést számos hálós és spirális tanterv segíti (curriculum web), amely a témák, a követelmények és a tevékenységek elrendezését mutatják. A tantervi kerék (curriculum wheel) pedig a tantárgyak közötti kapcsolatokra utal.
5. ábra: Tantervi kerék
Az adott témakörön belül a kérdéseket, a témákat, a követelményeket és a tevékenységeket rendezi el.
6. ábra: Hálós tanterv
7. ábra: Tantervi kerék
A tantárgyi kapcsolatokra tartalmi és fogalmi tekintetben egyaránt rámutat.
8. ábra: Tantervi kerék
9. ábra: Tantervi kerék