Irodalom
Irodalom:
Németh András: A reformpedagógia múltja és jelene. Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp. 1996.
Mikonya György: Kiút vagy tévút? Reformpedagógiai újítások a német internátusi nevelésben. Eötvös József Könyvkiadó, Bp. 2003.
Mikonya György: A Herbart-recepció historiográfiai kutatása. In.: Pukánsky Béla (szerk.): A neveléstörténet-írás új útjai. Gondolat, Bp. 2008.
Az életreform mozgalom hazai vonatkozásaihoz az Iskolakultúra 2005/2. tematikus száma.
Németh András (2005): Reformpedagógia és életreform. Iskolakultúra, 2005/2. 3-5.
Baska Gabriella-Szabolcs Éva (2005): Életreform-motívumok a Népművelés (Új Élet) című folyóiratban 1906-1918. Iskolakultúra, 2005/2. 5-12.
Kiss Endre (2005): Az életreform filozófiájának meghatározásához. Iskolakultúra. 2005/2. 12-17.
Tészabó Júlia (2005): A gödöllői művésztelep és a nevelés. Iskolakultúra. 2005/2. 17-26.
Pukánszky Béla (2005): Kodály Zoltán zenepedagógiája és az életreform. Iskolakultúra, 2005/2. 26-38.
Németh András (2005): A századelő magyar életreform törekvései. Iskolakultúra. 2005/2. 38-52.
Mikonya György (2005): A magyar anarchisták iskolaügyei és életreform törekvései. Iskolakultúra, 2005/2. 52-63.
Sztrinkóné Nagy Irén (2005): A női szerep változásai és a reformpedagógia. Iskolakultúra, 2005/2. 63-69.