Irodalom

Irodalom:

Németh András: A reformpedagógia múltja és jelene. Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp. 1996.

Mikonya György: Kiút vagy tévút? Reformpedagógiai újítások a német internátusi nevelésben. Eötvös József Könyvkiadó, Bp. 2003.

Mikonya György: A Herbart-recepció historiográfiai kutatása. In.: Pukánsky Béla (szerk.): A neveléstörténet-írás új útjai. Gondolat, Bp. 2008.

Az életreform mozgalom hazai vonatkozásaihoz az Iskolakultúra 2005/2. tematikus száma.

Németh András (2005): Reformpedagógia és életreform. Iskolakultúra, 2005/2. 3-5.

Baska Gabriella-Szabolcs Éva (2005): Életreform-motívumok a Népművelés (Új Élet) című folyóiratban 1906-1918. Iskolakultúra, 2005/2. 5-12.

Kiss Endre (2005): Az életreform filozófiájának meghatározásához. Iskolakultúra. 2005/2. 12-17.

Tészabó Júlia (2005): A gödöllői művésztelep és a nevelés. Iskolakultúra. 2005/2. 17-26.

Pukánszky Béla (2005): Kodály Zoltán zenepedagógiája és az életreform. Iskolakultúra, 2005/2. 26-38.

Németh András (2005): A századelő magyar életreform törekvései. Iskolakultúra. 2005/2. 38-52.

Mikonya György (2005): A magyar anarchisták iskolaügyei és életreform törekvései. Iskolakultúra, 2005/2. 52-63.

Sztrinkóné Nagy Irén (2005): A női szerep változásai és a reformpedagógia. Iskolakultúra, 2005/2. 63-69.