KÉRDÉSEK, FELADATOK

KÉRDÉSEK, FELADATOK

I. Önellenőrző kérdések, feladatok.

 

1. Fejezze be a megkezdett mondatokat!

a.) A XIX. századi oktatásügy fejlődésének első, századfordulóig tartó szakaszának fő sajátossága az volt, hogy ………………………………………………………………………………………………………………..

b.) Herbart a végletekig tiszteli a gyermeket, ……………………………………………………………………………….

c.) Az amerikai új emberideálra épülő új pedagógiai-pszichológiai irányzatok között kell megemlíteni a …………………………………………………………………………………………………………………….

d.) Róma egyik külvárosi negyedében nyitotta meg a Casa dei Bambini elnevezésű óvodáját 3-6 éves gyermekek számára …………………………………………

e.) A Waldorf-iskolák megalapítója az osztrák származású ……………………. ……………………………….

f.) Göttingenben doktorált a New School megálmodója, ……………………… …………………………..

g.) Harkov városa mellett társadalomból kivetett bűnöző fiatalok számára hozta létre a Gorkij-telepet ……………………… ………………………….. ……………………………….

h.) Jules Ferry közoktatásügyi miniszternek köszönhetően Franciaországban 1881-bevezették ……………………………………………………………………………………….


az általános, ingyenes, kötelező és világi elemi iskolarendszert. .

Cecile Reddie

Maria Montessori.

óva intett minden gyermeki kísérletezéstől.

pragmatizmus pedagógiai irányzatát, melynek John Dewey (1859-1952) volt a legnagyobb képviselője.

Anton Szemjonovics Makarenko.

Rudolf Steiner.

az elemi iskola nem jelentett automatikus továbbtanulási lehetőséget a szegényebb, szélesebb néprétegek gyermekei számára.

Megoldások 

 

2. A szövegben lévő képmontázs alapján mutassa be Herbart pedagógiájának lényegét! Írjon rövid esszét a témáról!