KÉRDÉSEK, FELADATOK
KÉRDÉSEK, FELADATOK
1. Fejezze be a megkezdett mondatokat!
a.) A XIX. századi oktatásügy fejlődésének első, századfordulóig tartó szakaszának fő sajátossága az volt, hogy ………………………………………………………………………………………………………………..
b.) Herbart a végletekig tiszteli a gyermeket, ……………………………………………………………………………….
c.) Az amerikai új emberideálra épülő új pedagógiai-pszichológiai irányzatok között kell megemlíteni a …………………………………………………………………………………………………………………….
d.) Róma egyik külvárosi negyedében nyitotta meg a Casa dei Bambini elnevezésű óvodáját 3-6 éves gyermekek számára …………………………………………
e.) A Waldorf-iskolák megalapítója az osztrák származású ……………………. ……………………………….
f.) Göttingenben doktorált a New School megálmodója, ……………………… …………………………..
g.) Harkov városa mellett társadalomból kivetett bűnöző fiatalok számára hozta létre a Gorkij-telepet ……………………… ………………………….. ……………………………….
h.) Jules Ferry közoktatásügyi miniszternek köszönhetően Franciaországban 1881-bevezették ……………………………………………………………………………………….
az általános, ingyenes, kötelező és világi elemi iskolarendszert. .
Cecile Reddie
Maria Montessori.
óva intett minden gyermeki kísérletezéstől.
pragmatizmus pedagógiai irányzatát, melynek John Dewey (1859-1952) volt a legnagyobb képviselője.
Anton Szemjonovics Makarenko.
Rudolf Steiner.
az elemi iskola nem jelentett automatikus továbbtanulási lehetőséget a szegényebb, szélesebb néprétegek gyermekei számára.
Megoldások