III. Feladatgyűjtemény

Az alábbiakban néhány olyan feladatot mutatunk be, amelyek segítenek a diszlexiás nyelvtanulók tanításakor, illetve példázzák az előző szekcióban leírt elveket. A feladatokat az ELTE BTK, Angol Alkalmazott Nyelvészeti Tanszék Esélyegyenlőség a nyelvtanulásban kutatócsoport tagjai állították össze (Imréné Sarkadi Ágnes: sarakdiagi@gmail.com és Kormos Judit: j.kormos@lancaster.ac.uk, http://esely.elte.hu), illetve a feladatleírások megszerkesztésében az Angoltanárok Nemzetközi Egyesületének munkatársai segédkeztek (IATEFL Hungary: http://iatefl.hu/). További feladatok találhatóak a http://esely.elte.hu/diszlexia/feladatok.shtml oldalon.

A feladatokat készítették:
Imréné Sarkadi Ágnes - sarakdiagi@gmail.com
Kálmos Borbála - kalmos.borbala@gmail.com
Dóczi-Vámos Gabriella - gab.vamos@gmail.com


Feladatjegyzék:

1. Helyesírást fejlesztő feladatok
a. Betűkártyák
b. Hasonló szavak
c. Betűkereskedelem

2. Szókincsfejlesztő feladatok
a. Memory-játék az igék három alakjának gyakorlására
b. Írjuk le mások külsejét! (félkész gondolattérkép)

3. Hallás utáni szövegértési feladatok
a. Koppants, ha hallod!
b. Figyelj a szóra!

4. Nyelvtani feladatok
a. Igei és névszói állítmányok gyakorlása
b. Az időhatározó helye present perfect igeidőben

5. Mondatszerkezetet gyakorló feladatok
a. Hol a helyem a mondatban?
b. „What's your...?"