2. Az oktatási programcsomag célcsoportja
Serdülőkorban a felnőttek (szülők, pedagógusok stb.) véleménye és értékítélete mellett egyre inkább előtérbe kerül a kortársaké. A fiúk és lányok körében a csoport(ön)szerveződés, illetve „bandázás” időszaka zajlik, ezért ebben az életszakaszban a középfokú oktatási intézmények falain belül is érdemes a csoportos tanulási formákat erősíteni. A diákok megtanulnak kooperatív team munkában dolgozni, ezáltal a munka világában rájuk váró társas folyamatokra is felkészülnek. Személyiségük és viselkedésük mások „tükrében” formálódik, így a csoportmunka a személyiségfejlődésnek és a helyes önértékelés kialakulásának az eszköze. A kognitív fejlődés terén megvalósul az absztrakt gondolkodás fokozottabb alkalmazása, amely az egyre gyakrabban érvényre jutó többdimenziós feladatmegoldás irányába mutat. A tanulók elméletben megkonstruált megoldási javaslatai pedig az egyén tanulási folyamataira, és a kiválasztott alternatíva validitására egyaránt utalnak.