3. Összegzés

A fentiekben Mallarmé Kockadobás című versének egy lehetséges feldolgozásmódját ismertettem - bár helyesebb volna közelítésmódról, a művel való ismerkedés egyik elképzelhető irányának kezdeti lépéseiről beszélni. Mert nem arról van szó, hogy a leírt technikák által megértenénk a verset, hanem éppenséggel arról, hogy bár nem értjük tökéletesen és teljesen - hiszen sokan sokféleképpen értelmezik, és nyilván akad olyan út is, amit még senki nem fedezett fel -; de közelebb kerültünk hozzá, közben pedig láttuk, hallottuk, és így egyben részt is vettünk a teremtésében (a magunk számára).

Igyekeztem olyan középiskolában is elképzelhető feladatokat kreálni, amelyek rávezetik a diákokat a vers létmódjára, intermedialitására. A vázolt technikák sikeressége természetesen nagyban függ az osztály képességeitől, mentalitásától, összetételétől, de úgy vélem, megfelelő tervezéssel egy részük legalábbis megvalósítható, és segítheti elérni a célt: egy ezúttal Mallarmé művészetét a fókuszba helyező nézőpontot adni a 19. század végének francia irodalmáról és megtenni az első lépést a Kockadobás értelmezéseinek megismeréséhez.

A tananyag a követkkező licenc alá esik: Developing Nations 2.0

Mindent megtettünk, azért, hogy a jogvédelem alatt álló ábrák, képek, hivatkozások, források, mozgóképek és animációk közléséhez a jogtulajdonos engedélyét megszerezzük. A kiadó elnézést kér amiatt, ha mégis valami mulasztás történt, továbbá várunk minden ezzel kapcsolatos észrevételt.