Cél, ajánlott irodalom

iDevice ikon Célok
Cél:

Megismerni és helyesen alkalmazni a pedagógiai értékelés alapfogalmait:

  • ellenőrzés,
  • értékelés,
  • pedagógiai értékelés,
  • formatív értékelés,
  • szummatív értékelés,
  • diagnosztikus értékelés,
  • normaorientált értékelés,
  • kritériumorientált értékelés.

Meghatározni a pedagógiai értékelés alapfogalmait és jellemzőit, folyamatát.

Felhasznált, ajánlott irodalom:

  • Báthory Zoltán (1997): Tanulók, iskolák, különbségek. OKKER Kiadó, Budapest.
  • Báthory Zoltán (2000): Tanulók, iskolák, különbségek. Egy differenciális tanuláselmélet vázlata. Okker Kiadó, Budapest.
  • Eszik Zoltán (2001): Az oktatási minőségbiztosítás grammatikája és lexikája. OKAIM - Módszertani füzetek VI. OKKER Kiadó, Budapest.
  • Falus Iván (2003, szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
  • Nagy József (1979): Köznevelés és rendszerszemlélet. OOK, Veszprém.
  • Nagy Sándor (1997): Az oktatás folyamata és módszerei. Volos Kiadó, Mogyoród.
  • Radnóti Katalin (2007): Milyen oktatási és értékelési módszereket alkalmaznak a pedagógusok a mai magyar iskolában? In: Kerber Zoltán (szerk.): Hidak a tantárgyak között. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
  • Ranschburg Ágnes (2004): Az iskolák értékelési-mérési gyakorlata és a kompetenciák. In: Új Pedagógiai Szemle, LIV. 3. sz. 52-68.
  • Vidákovich Tibor (1990): Diagnosztikus pedagógiai értékelés. Akadémia Kiadó, Budapest