Cél, ajánlott irodalom
Célok
Cél:
Megismerni és helyesen alkalmazni a pedagógiai értékelés alapfogalmait:
Meghatározni a pedagógiai értékelés alapfogalmait és jellemzőit, folyamatát.
Megismerni és helyesen alkalmazni a pedagógiai értékelés alapfogalmait:
- ellenőrzés,
- értékelés,
- pedagógiai értékelés,
- formatív értékelés,
- szummatív értékelés,
- diagnosztikus értékelés,
- normaorientált értékelés,
- kritériumorientált értékelés.
Meghatározni a pedagógiai értékelés alapfogalmait és jellemzőit, folyamatát.
- Báthory Zoltán (1997): Tanulók, iskolák, különbségek. OKKER Kiadó, Budapest.
- Báthory Zoltán (2000): Tanulók, iskolák, különbségek. Egy differenciális tanuláselmélet vázlata. Okker Kiadó, Budapest.
- Eszik Zoltán (2001): Az oktatási minőségbiztosítás grammatikája és lexikája. OKAIM - Módszertani füzetek VI. OKKER Kiadó, Budapest.
- Falus Iván (2003, szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
- Nagy József (1979): Köznevelés és rendszerszemlélet. OOK, Veszprém.
- Nagy Sándor (1997): Az oktatás folyamata és módszerei. Volos Kiadó, Mogyoród.
- Radnóti Katalin (2007): Milyen oktatási és értékelési módszereket alkalmaznak a pedagógusok a mai magyar iskolában? In: Kerber Zoltán (szerk.): Hidak a tantárgyak között. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.
- Ranschburg Ágnes (2004): Az iskolák értékelési-mérési gyakorlata és a kompetenciák. In: Új Pedagógiai Szemle, LIV. 3. sz. 52-68.
- Vidákovich Tibor (1990): Diagnosztikus pedagógiai értékelés. Akadémia Kiadó, Budapest