Irodalomjegyzék
Asante, Ketew Molefi – Gudykunst, William (1989): Handbook of International and Intercultural Communication. Newbury Park, Sage Publications.
Aronson, Eliot (1992): A társas lény. Budapest, Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó.
Brown, Ryan-Lee, Monica (2005): Stigma consciousness and the gap in college academic achievment. Self and Identity 4. sz. 149-157. p
Carr, Helen (2003): The Reconstruction of Roma Identity in the Republic of Hungary. PhD Dissertation. Oxford, Wadham College.
Correia, André Clareza (2002): Multi-dimensional Questionaire on Social Representation. In: Social Integration of Roma in Hungarian Society. Manuscript. Lisbon, Lisbon Nova University.
Dezső Renáta Anna (2008): Hogyan látjuk egymást?
In: Kereszty
Orsolya (szerk.): Képzés és Gyakorlat Konferenciák II. Új
utak, szemléletmódok, módszerek a pedagógiában. Kaposvár,
KE PFK 39-51. p.
Eriksen, Thomas Hylland (2008): Etnicitás és nacionalizmus.
Antropológiai perspektívák.
Budapest-Pécs, Gondolat – PTE
Kommunikáció és Médiatudományi Tanszék.
Erikson, Erik (1991): A fiatal Luther és más írások. Budapest, Gondolat.
Erős Ferenc (1993): A válság szociálpszichológiája. Budapest, T-Twins Kiadó
Forgas, Joseph (1989): A társas érintkezés pszichológiája. Budapest, Gondolat.
Forray R. Katalin: (2004): Cigány gyermekek közösségeikről. Iskolakultúra. 8. sz. 130-140. p.
Havas Gábor (2008): Esélyegyenlőség, deszegregáció.
In:
Fazekas Károly – Köllő János – Varga Júlia (szerk.): Zöld
könyv a magyar közoktatás megújításáért.
Budapest,
ECOSTAT 121-138. p.
Budapest, Erasmus Kollégium Egyesület.
Jenkins, Richard (2004): Social Identity. London, Routledge.
Lewin, Kurt (1972): A mezőelmélet a társadalomtudományokban. Budapest, Gondolat Könyvkiadó.
Neményi Mária (2007): Serdülő korú roma gyerekek identitás-stratégiái. Educatio, 1. sz. 84-98. p.
Ogbu, John (1978): Minority Education and Caste: The American System in Cross-Cultural Perspective. New York, Academic Press.
Orsós Anna (2008): A senki földjén, „lebegve”! (Az első
generációs roma értelmiség és a társadalmi elvárások
viszonya). Szakdolgozat.
http://www.romapage.hu/hircentrum/article/114123/73/
(2009. 02. 20.)
Pálmainé Orsós Anna (2006): Nyelvi helyzet, nyelvoktatás, nyelvtanárképzés. Vizsgálatok és gondolatok a beás nyelv megőrzésének lehetőségeiről. Ph.D. értekezés. Pécs, PTE BTK „Oktatás és társadalom” Doktori Iskola.
Phinney, Jean (1992): The Multigroup Ethnic Identity Measure: A New Scale for Use with Adolescents and Young Adults from Diverse Groups. Journal of Adolescence Research, 7. sz. 156-176. p.
Steel, Claude – Aronson, Joshua (1995): Stereotype threat and the intellectual performance of African Americans. Journal of Personality and Social Psychology. 69. sz. 797-811. p.
Szőrös Zita (2009): Cigány gyerek és cigány nyelv a Gandhi Gimnáziumban. Pedagógiai szociolingvisztikai vizsgálódások. Szakdolgozat. Pécs, PTE BTK.
Tajfel, Henri (1981): Human Groups and Social Categories: Studies in Social Psychology. Cambridge, Cambridge University Press.
Voci, Alberto (2006): The Link Between Identification and In-group Favouritism: Effects of Threat to Social Identity and Trust-related Emotions. British Journal of Social Psychology, 45. sz. 265-284. p.