2.1 Mi a diszlexia?
A diszlexiának számtalan definíciója létezik, melynek egyik lehetséges magyarázata, hogy a különböző érdekcsoportok és tudományágak más és másféleképpen közelítik meg, ezért más és más definíciót alkotnak róla. A hagyományos definíció szerint a diszlexia rendellenesség, mely olvasási és/vagy írási nehézségekkel jár, de ezek a nehézségek nem indokolhatóak szellemi fogyatékossággal vagy nem megfelelő oktatással (Bryant és Bradley, 1985). A modernebb definíciók viszont ódzkodnak attól, hogy a diszlexiát rendellenességnek titulálják. Peer (1999) a diszlexiát képességek és nehézségek kombinációjaként írja le, melyek befolyásolják a tanulási folyamatot a helyesírás, írás vagy olvasás terén. Gyarmathy (2007) szerint pedig a diszlexia specifikus tanulási különbség, mely a szokásostól eltérő információfeldolgozásból ered, de nemcsak nehézségeket, hanem erősségeket is eredményez. A leggyakrabban említett diszlexiás erősségek: a kiemelkedõ vizuális képességek, a kreativitás, a hatékony problémamegoldó képességek, és a globális/holisztikus gondolkodásmód (Gyarmathy, 2007).