2.3 Érdemes-e egyáltalán a diszlexiásoknak nyelvet tanulniuk?
Bár igaz, hogy a diszlexiásoknak korántsem egyszerű feladat a nyelvtanulás, ennek ellenére a szakértők megegyeznek abban, hogy a nyelvtanulás számukra is szükséges és lehetséges. Ugyanakkor a magyar jogszabályok lehetőséget biztosítanak arra, hogy a diszlexiások felmentést kapjanak az iskolai nyelvórákon az értékelés alól (Kt. 30§ (9). A gyakorlatban ez nagyon sokszor azt jelenti, hogy nem vesznek igazán részt a nyelvórán, sőt, sokszor be sem járnak (Sarkadi és Kormos, 2010). Ezt az eljárást azonban sok kritika éri, mert ellentmond az inkluzív oktatás alapelveinek, negatív hatással van a diszlexiások önértékelésére, nyelvtanulási motivációjukra, és az iskola elvégzése után jelentős hátránnyal indulnak a felsőoktatásban vagy a munkaerőpiacon a nyelvvizsga vagy a használható nyelvtudás hiánya miatt.