Irodalomjegyzék / Hivatkozások

A B C D E F G H I K L M N O P R S U V W Z

A

Allender, J., Manke, M. (2002): Reflecting and Refracting Self-Study Artifacts: Jazz Poetry. IV. The Fourth International Conference On Self-Study Of Teacher Education Practices Making a Difference. In: Teacher Education Through Self-Study. East Sussex, England: Herstmonceux Castle, 1. évf., 5-20.

Antalné Szabó Ágnes (2005): A tanári beszéd kérdésalakzatai. I. Magyar Nyelvőr, 129. évf., 2. sz. 173-185.

Atkinson, R. L., Atkinson R. C. Smith, E. E., Bem D. J. és Hoeksema, N. (1999): Pszichológia. Osiris Könyvkiadó, Budapest.

B

Bábosik Zoltán (2003): Az egzisztencializmus hatása a pedagógiára. Új Pedagógiai Szemle, 53. évf. 2. sz. 35-40.

Bahtyin, M. M. (1981): The Dialogic Imagination: Four essays. University of Texas Press, Austin.

Bárdosi István (1997, szerk.): Nyitott iskola: A modern nevelés elmélete. Telosz Kiadó, Budapest.

Báthory Zoltán (2002): A rendszerszintű oktatási felmérések néhány tanulsága. Új Pedagógiai Szemle, 52. évf. 2. sz. 31-37.

Belenky, M. F., Clinchy, B. M., Goldberger, N. R. és Tarule, J. M. (1986): Women's Ways of Knowing. Basic Books, New York.

Bergheim, A. (2008): Megjegyzések a gyakorlati szakaszokhoz az észak-rajna vesztfáliai tanárképzés első fázisában. In: Zsolnai József, Terhart, E. és Óhidy Andrea (szerk.): Tanárkép és tanárképzés. Pápa.

Berliner, D. C. (2004): Describing the Behavior and Documenting the Accomplishments of Expert Teachers. Bulletin of Science Technology & Society, 24 (3) 200-212. In: Berliner, D. C. (2005): Szakértő tanárok viselkedésének leírása és teljesítményeik dokumentálása. Pedagógusképzés, 3. évf. 2. sz. 71-91.

Bowden, D. (1996): Stolen Voices: Plagarism and Authentic Voice. Composition Studies: Freshman English News, 24. évf. 1-2 sz. 5-18.

Brighelli, J. P. (2006): Butaságra kárhoztatva. Az iskolák programozott halála. Kairosz Kiadó, Budapest.

Brown, L.M., és Gilligan, C. (1993): Meeting at the Crossroads: Women's Psychology and Girls' Development. Feminism & Psychology, 3. évf. 11-35.

Bullough, R. V. (1991): Exploring Personal Teaching Metaphors in Preservice Teacher Education. Journal of Teacher Education, 42. évf. 1. sz. 43-51.

C

Clandinin, D. J. és Connelly, F. M. (1996): Teachers' Professional Knowledge Landscapes Teacher Stories - Stories of Teachers - School. Educational Researcher, 25. évf. 8. sz. 24-30.

Clarke, A. és Gaalen, E. (2004): The Nature of the Teaching and Learning in Self-Study. In: Loughran, J. J. Hamilton, M. L., LaBoskey, V. K. és Russell T. L. (szerk.): International Handbook of Self Study of Teaching and Teacher Education Practices. Springer, 2004.

Cs. Nagy Ibolya (2005): Elviselhető-e a zseni? Hitel, 18. évf. 9. sz.

Csapó Benő (1998): Az iskolai tudás. Osiris Könyvkiadó, Budapest.

Csapó Benő (1999): Képességfejlesztés az iskolában - problémák és lehetőségek. Új Pedagógiai Szemle, 49. évf. 12. sz. 4-13.

Csapó Benő (2002): A tudáskoncepció változása: nemzetközi tendenciák és a hazai helyzet. Új Pedagógiai Szemle, 52. évf. 2. sz., 38-45.

Csapó Benő (2007): A tanári tudás szerepe az oktatási rendszer fejlesztésében. Új Pedagógiai Szemle, 57. évf. 3-4. sz., 11-23.

Csapó Benő (2008): Tudásakkumuláció a közoktatásban. In: Simon Mária (szerk.): Tankönyvdialógusok. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest. 95-108.

D

Darling-Hammond, L. (1999): Solving the Dilemmas of Teacher Supply, Demand and Standards: How We Can Ensure a Competent, Caring, and Qualified Teacher for Every Child. Teachers College, the National Commission on Teaching and America's Future, Columbia University, New York.

E

Ebbs, C. (1997): Preservice Teacher Developmental Tasks and Life History Research. Education, Summer.

Elijah, R. (2004): Voice in self study. In: J. J. Loughran, Hamilton, M. L., LaBoskey, V. K. és Russell T. L. (szerk.): International Handbook of Self Study of Teaching and Teacher Education Practices. Springer.

F

Falus Iván (2006): A tanári tevékenység és a pedagógusképzés új útja. Gondolat Kiadó, Budapest.

Farkas János (1994): Perlekedő tudáselméletek. Gondolat Kiadó - BME Szociológia Tanszék, Budapest.

Fehér Márta és Hársing László (1976): A tudományos problémától az elméletig. Kossuth Könyvkiadó, Budapest.

Fleckenstein, K. S. (1997): A third voice: The Heterophonic Blend of Culture and Psyche. JAC: A Journal of Composition Theory, 17. évf. 3. sz. 473-487.

Foucault, M. (2000): A szavak és a dolgok. Osiris Kiadó, Budapest.

G

Golnhofer Erzsébet és Szekszárdi Júlia (2003): Az iskolák belső világa. In: Halász Gábor és Lannert Judit (2001, szerk.): Jelentés a magyar közoktatásról. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.

Goodson, I. (1997): Representing teachers. Teaching and Teacher Education, 13. évf. 1. sz. 111-117.

Gordon Győri János (2002): A tanárképzés és tanártovábbképzés japán modellje. Magyar pedagógia, 102. évf. 4. sz. 491-515.

Gordon Győri János (2004): Pedagógusképzés, -továbbképzés és a pedagógusok együttműködésének formái Szingapúrban. Új Pedagógiai Szemle, 54. évf. 11. sz. 98-109.

Gordon Győri János (2007): Tanórakutatás (Lesson study): Egy elterjedőben lévő oktatásfejlesztési módszer magyarországi adaptációjának kérdései. Új Pedagógiai Szemle, 57. évf. 2. sz. 15-23.

H

Halász Gábor és Lannert Judit (2003): Jelentés a magyar közoktatásról. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.

Halász Gábor és Lannert Judit (2006): Jelentés a magyar közoktatásról. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.

Hanushek, E. A., Rivkin, S. (2006): Teacher Quality. In: Hanushek, E. és Welch, F. (szerk.): Handbook of the Economics of Education. North-Holland, Amsterdam.

Hargreaves, A. (1996): Revisiting voice. Educational Researcher, 25. évf. 1.sz. 12-19.

Hargreaves, A. (1998): Realities of Teaching. In: Husén, T., Postlethwaite, T. N., Clark, B. R. és Neave, G. (szerk): Education: The Complete Encyclopedia. Elsevier.

Havas Péter (2004): Akciókutatás és a tanulás fejlesztése. Új Pedagógiai Szemle, 54. évf. 6. sz. p. 3-8.

Hunyady Györgyné (2006): Pedagogikum a szépirodalomban. In: M. Nádasi Mária (szerk.) A gyakorlati pedagógia néhány alapkérdése. ELTE PPK Neveléstudományi Intézet, Budapest.

I

IIRC (2008): The Image and Identity Research Collective / IIRC. Online: http://iirc.mcgill.ca Utolsó hozzáférés: 2008. június.

Ivanic, R. és Camps, D. (2002): I am how I sound. Voice as Self-representation in L2 Writing. Journal of Second Language Writing, 10. évf. 1-2 sz. 3-33.

K

Karácsony András (1997): A valóság nem a nyelv háta mögött történik. Századvég, 2. évf. 7. sz. (tél) 131-142.

Kocsis Mihály (1993): A képességfejlesztő tanítóképzés modellje. Kandidátusi tananyag. Kézirat.

Kocsis Mihály (2003): A tanárképzés megítélése. Iskolakultúra könyvek. Pécs.

Kocsis Mihály és Zsolnai József (1997): Kritika és koncepció. JPTE Tanárképző Intézet, Pécs, 68-76.

Kozma Tamás (2006): Az összehasonlító neveléstudomány alapjai. Új Mandátum Kiadó, Budapest.

Kron, F. W. (2003): Pedagógia. Osiris Könyvkiadó, Budapest.

L

LaBoskey, V. K. (1994): Development of Reflective Practice. Teachers College Press, New York.

LaBoskey, V. K. (1997): Teaching to Teach with Purpose and Passion. Pedagogy for Reflective Practice. In: Loughran, J. T. Russell, T. (szerk.): Teaching about Teaching: Purpose, Passion and Pedagogy in Teacher Education. Falmer Press, London, 150-163.

Lannert, J. (2001, szerk.): Education in Hungary. Report. National Institute of Public Education (NIPE - OKI). Budapest.

Loughran, J. J., Hamilton M. L., LaBoskey, V. Kubler R., és Tom L. (2004, szerk.): International Handbook of Self Study. Springer.

M

Merton, R.K., Reader, G.G. és Kendall, P.L. (1957, szerk.): The Student-Physician. Introductory Studies in the Sociology of Medical Education. Cambridge: Harvard University Press; In: Molnár Regina és Molnár Péter (2002): Az orvosi pályaszocializáció. Lege Artis Medicinae 12. évf. 4. sz. 250-254.

Mitchell, C. és Weber, S. (1999): Reinventing Ourselves as Teachers: Beyond Nostalgia. Falmer Press, London.

N

Nagy József (2005): A hagyományos pedagógiai kultúra csődje. Iskolakultúra, 15. évf. 6-7. sz. MIII-MXI.

Nagy Mária (1997): Tanárok, települések, régiók. Educatio, 6. évf. 3. sz. 516-530.

Nagy Mária (2002): Cigány tanulók az iskolában. A tanárok beszélnek. Magyar Pedagógia, 102. évf. 3. sz. 301-331.

Nagy Mária (2006): A tanárok hangja, osztálytermi viselkedésük. In: Nagy Mária és Lannert Judit (szerk.): Az eredményes iskola. Adatok és esetek. Országos Közoktatási Intézet, Budapest.

Nahalka István és Golnhofer Erzsébet (2001, szerk.): A pedagógusok pedagógiája. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

O

OECD (2001): Teacher Demand and Supply. Paris. http://www.olis.oecd.org/olis/2002doc.nsf/LinkTo/NT00003046/$FILE/JT00137104.PDF Utolsó hozzáférés: 2009. június

OECD (2005): Why is Teacher Policy Important? In: Attracting, Developing and Retaining Effective Teachers. Final Report: Teachers Matter, OECD. Online: http://www.oecd.org/dataoecd/36/4/35004095.pdf. Utolsó hozzáférés: 2009. június.

OKM (2008): Központi statisztikai adatok. Oktatási és Kulturális Minisztérium. Budapest. Online: [www.om.gov.hu] http://db.okm.gov.hu/statisztika/ks08_fm/index.html. Utolsó hozzáférés: 2009. június.

Ollé János (2003): Iskolai tudás és műveltség. Az iskola formatív értékelésének eredményei. Iskolakultúra, 13. évf. 6-7. sz. 173. [Kritika Csapó Benő (szerk.): Az iskolai tudás című könyvéről].

OM [Oktatási Minisztérium] (2002): Az Oktatási jogok biztosának beszámolója 2001. évi tevékenységéről. Budapest. Online: http://www.oktbiztos.hu/ugyek/jelentes2000/iskola.html. Utolsó hozzáférés: 2008. június.

O'Reilly Scanlon, K. (2004): She's Still On My Mind: Teachers' Memories, Memory-Work and Self Study. Nem publikált doktori értekezés. In: O'Reilly-Scanlon, K., Crowe Ch. és Weenie, A.: Pathways To Understanding: "Wahkohtowin" as a Research Methodology. McGill Journal of Education, Winter, 39. évf. 1. sz. 29-44.

P

Pléh Csaba (1999): A kommunikáció és a reprezentáció. A reprezentáció fogalmi kérdései a kognitív tudományokban. Online: http:// www.cogsci.bme.hu/csaba/docs/magyar/kognitiv%20tudomanykommrep.doc. Utolsó hozzáférés: 2008. június.

Prior, P. (2001): Voices in Text, Mind, and Society. Sociohistoric Accounts of Discourse Acquisition and Use. Journal of Second Language Writing, 10. évf. 1-2. sz. 55-81.

R

Resolution on the Feminised Nature of the Teaching Profession.(1998): In: The Second World Congress of Education International Meeting July 25-29 in Washington D.C., USA.

Rose, S. K. (1989): The voice of authority: Developing a Fully Rhetorical Definition of Voice in Writing. The Writing Instructor, 8. évf., 3. sz. 111-118.

S

Sántha Kálmán (2006a): Történeti áttekintés a 20. századi pedagóguskutatásról. Neveléstörténet. 1-2. sz. 206-215.

Sántha Kálmán (2006b): Létezik-e hipotézis a kvalitatív kutatásban? Új Pedagógiai Szemle, 2006. 57. évf. 11. sz. 3-11.

Sántha Kálmán (2007): Beavatkozás nélküli vizsgálatok. Új Pedagógiai Szemle, 57. évf. 7-8. sz. 68-77.

Santiago, P. (2002): Teacher Demand and Supply: Improving Teaching Quality and Addressing Teacher Shortages. A Literature Review and a Conceptual Framework for Future Work. Education Working Papers, OECD (Draft).

Saphier, J. és Gower, R. (1987): The Skillful Teacher. Buliding your Teaching Skills. Research for Better Teaching, Carlisle, Massachusetts.

Senge, P., McCabe, C. N. H., Lucas, T., Kleiner, A., Dutton, J. és Smith, B. (2000): Schools that Learn. A Fifth Discipline Fieldbook for Educators, Parents and Everyone Who Cares About Education. Nicholas Brealey Publication, London. In: Bognár Mária (2004): Oktatásfejlesztés, iskolafejlesztés az ezredfordulón. Új Pedagógiai Szemle, 50. évf. 1. sz. 40-58.

Stewart, D. C. (1992): Cognitive Psychologists, Social Constructionists, and Three Nineteenth Century Advocates of Authentic Voice. Journal of Advanced Composition, 12. évf. 2 sz. 279-290.

Sükösd Csaba (2003): Gondolatok a Közoktatásról. Fizikai Szemle, 53. évf. 5. sz. 181-183.

Szabó Balázs Gábor (1999): Az iskolai kudarc leküzdése: kihívás az európai építkezési folyamat számára. Új Pedagógiai Szemle, 49. évf., 12. sz. 118-127.

Szekszárdi J. (2006): The Internal World of Schools. In: Loboda, Z., Lannert, J. és Halász, G. (szerk.): Report. Education in Hungary 2006. Utolsó hozzáférés: 2008. június. Online: http://www.oki.hu/oldal.php?tipus=kiadvany&kod=eduhun2006.

Szivák Judit (2002): A pedagógusok gondolkodásának vizsgálati módszerei. Műszaki Könyvkiadó / Pedagógus Könyvek, Budapest.

Szivák Judit (2003): Hallgatók neveléssel kapcsolatos nézetei. Iskolakultúra, 13. évf. 5. sz. 88-95.

U

UNESCO (1997): International Standard Classification of Education. Paris. Utolsó hozzáférés: 2008. október. Online: http://www.ei-ie.org/library/eu/pdf.php?id=115

V

Vámos Ágnes (2001): A metafora felhasználása a pedagógiai fogalmak tartalmának vizsgálatában. Magyar Pedagógia, 101. évf. 1. sz. 85-108.

Vámos Ágnes (2003a): Metafora a pedagógiai kutatásban. Iskolakultúra, 13. évf. 4. sz. 109-112.

Vámos Ágnes (2003b): Tanárkép, tanárfogalom a családban. Iskolakultúra, 13. évf. 5. sz. 113-119.

Varga Csaba és Csörgő Zoltán (2002): A tudás társadalma. Stratégiakutató Intézet - Nemzeti Ifjúságkutató Intézet - Ipargazdasági és Tanácsadó Kft, Budapest [2 kötet].

Vincze Tamás (2000): Attitűd és nyelvhasználat. Új Pedagógiai Szemle, 50. évf. 7-8. sz. 40-47.

W

Wershoven, C. (1991): Personal Writing in the Composition Class: When the Personal is Dangerously Political. The Writing Instructor, 11. évf. 1. sz. 31-37.

Wright, S. P., Horn, S. P. és Sanders, W. L. (1997): Teacher and Classroom Context Effects on Student Achievement: Implications for Teacher Evaluation. Journal of Personnel Evaluation in Education, Kluwer, Boston, 11. évf. 1. sz. 57-67.

Z

Zsolnai József (1996a): Bevezetés a pedagógiai gondolkodásba. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Zsolnai József (1996b): A pedagógia új rendszere címszavakban. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.

Zsolnai József (2001a, főszerk.): Az alkotó pedagógia tovább(i) él(ete) Pápán. Az alkotó pedagógia programja. Veszprémi Egyetem Tanárképző Kar Pedagógiai Kutatóintézete, Pápa.

Zsolnai József (2001b): Paradigmák és paradigmaváltások a magyarországi anyanyelv és irodalompedagógiai kutatások körében. Veszprémi Egyetem Tanárképző Kar Pedagógiai Kutatóintézete, Pápa.

Zsolnai József (2005): A tudomány egésze. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.

Zsolnai József és Zsolnai László (1987): Mi a baj a pedagógiával? Tankönyvkiadó Vállalat, Budapest.

Zsolnai József, Terhart, E. és Óhidy Andrea (2008, szerk.): Tanárkép és tanárképzés. Pápa. 44.