1. feladat

iDevice ikon Olvasnivaló
1. Olvassa el az alábbi idézeteket!

1.1. Milyen alapelvek jutnak eszébe, ha a teljesítményértékelésre vonatkoztatja őket?

Mottó: „Sokkal fontosabb az, hogy (a tanári teljesítmény méréséből) az egyénnek származzon előnye, mint hogy maga az intézmény profitáljon a dologból. (...) A tantestület - és ezen keresztül - az osztályokban folyó oktatás nyugalma és méltósága semmiképpen nem kerülhet veszélybe pusztán azért, mert az értékelés esetleg jobbá tehet egyet s mást."

Robert E. Stake

Mottó: "Kezeld az embert olyannak amilyen, és
olyan is marad, amilyen, de kezeld úgy, amilyenné
válni tud és kellene hogy váljon, és olyanná is válik,
amilyenné tud és kellene hogy váljon."


Mottó: „Némely embernek az egész esze abból áll,
hogy semmi újat nem próbál és minden próbatételről
már előre mindig azt jövendöli: E bizony meglássák,
nem fog menni! Egynek minden nehéz, soknak
semmi se elérhetetlen."


(Széchenyi István)

Mottó: "Minőség az, ami megfelel a követelményeknek és még örömet is szerez.

"Mottó: „Ellentétek a valóságban nincsenek. Mi az, ami
a valóságban van? Egyetlen szóval: különbség.
A világ jellege nem az ellentétekben, hanem a különb-
ségekben van."

(Hamvas Béla: Scientia sacra I. 162. o.)

MOTTÓ:

„MINDANNYIAN MÁSOK VAGYUNK, DE
AHÁNY EMBER, ANNYIFÉLE CSODÁLATOS VILÁG!"

(Bródy)

Mottó

Minden iskolának vannak erős és gyenge
pontjai. Nem az a célunk, hogy a hibákat
felfedjük, hanem sokkal inkább az, hogy az
önértékelési rendszer segítségével
munkánk hatékonyságát, eredményességét
növeljük!

Mottó: „Aki egy évre lát előre, magot vet
Aki több évre, fát ültet
Aki több nemzedékre - gyereket nevel"

Mottó: „Amelyik iskola nem végez önértékelést, az nem tudja magát megvédeni a külső értékeléssel szemben.

"Mottó: "A minőség a fejekben kezdődik." (C. Borgward)