Bibliográia

Adoptációk: Film és irodalom egymásra hatása, szerk. Gács Anna, Gelecsér Gábor, Kijárat Kiadó, 2000.

BERGER, Karol: Diegesis and Mimesis: The Poetic Modes and the Matter of Artistic Presentation in The Journal of Musicology, Vol. 12, No. 4 (Autumn, 1994), pp. 407-433, University of California Press

BORDWELL, David: Elbeszélés a játékfilmben, Magyar filmintézet, Budapest, 1996.

BRANIGAN, Edward: Point of View in the Cinema. A Theory of Narration and Subjectivity in Classical Cinema. Berlin-New York-Amsterdam: Mouton, 1984. Ch. 8: Metatheory. pp. 168-189. (http://emc.elte.hu/~metropolis/9802/bra2.html - 2010 febr. 21)

CHATMAN, Seymour: Az elbeszélő a filmben (http://www.filmintezet.hu/magyar/filmint/filmspir/22/chatman.htm - 2010. február 28.) Eredeti megjelenés: Coming to Terms: The Rhetoric of Narratives in Fiction and Film. Cornell Univ. Press, Ithaca and London, 1990:124-138.

DÄLLENBACH, Lucien: Le récit spéculaire (1977)

FÜZI Izabella -TÖRÖK Ervin: Narratív szintek in Bevezetés az epikai szövegek és a narratív

GENETTE, Gérard: Az elbeszélő diskurzus in Az irodalom elméletei, 5. kötet, Jelenkor kiadó, Pécs, 1997.

GENETTE, Gérard: Metaleszpis (Az alakzattól a fikcióig) Kalligram, Pozsony, 2006.

film elemzésébe, 2006. http://szabadbolcseszet.elte.hu/mediatar/vir/tankonyv/narracio/index04.html#narrativszint (2009.október 22.)

KÁLMÁN C. György: Példázat, mise en abyme, metafora -remix - in: Találkozó poétikák. A 70 éves Szili József köszöntése, Bedecs László szerk., Miskolc-Budapest, kiadó nélkül, 2000. 141-146. o.

KELLER Szilvia: „Narratív párbeszéd". Susan Orlean Az orchideatolvaj című regényének és Spike Jonze Adaptáció című filmjének összehasonlító elemzése in Apertúra. Filmelméleti és filmtörténeti szakfolyóirat, 2007. ősz, online: http://apertura.hu/2007/osz/keller - 2010. február 4.

Narratívák 6. Narratív beágyazás és reflexivitás, Kijárat kiadó, Budapest, 2007 Szerk.: Bene Adrián - Jablonczay Tímea

BAL, Mieke: Megjegyzések a narratív beágyazásról 55-79. o.

KINDT, Tom: A szerződésszegés művészete. A metalepszis és az elbeszélői megbízhatatlanság összehasonlítása (2005). 125-136.o.

MEISTER, Jan Cristoph: Metalepticon: A metalepszis informatikai megközelítése (2005) 157-177.o.

RYAN, Marie-Laure: A belemerülés allegóriái: Virtuális narráció a posztmodern prózában (1995) 209-241.o.

SCHAEFFER, Jean-Marie: Metalepszis és fikcionális belemerülés, 242-253.o.

Narratívák 7. Elbeszélés, játék és szimuláció a digitális médiában Kijárat kiadó, Budapest, 2008 Szerk.: Fenyvesi Kristóf

RYAN, Marie-Laure: Veremtárak, keretek és határok, avagy narratívák a számítógép nyelvén (1990) 23-58.o.

AARSETH, Espen: Műfaji zavar: A narrativizmus és a szimuláció művészete (2004)159-174.o.

PETHŐ Ágnes: Múzsák tükre: az intermedialitás és az önreflexió poétikája a filmben, Csíkszereda: Pro-Print, 2003.

RIFFATERRE, Michael: Szimbolikus rendszerek a narratívában in Narratívák 2., THOMKA Beáta szerk., Budapest, Kijárat kiadó, 1998, 65.o.

RON, Moshe: Restricted Abyss. Nine problems in the Theory of Mise en Abyme, Poetics Today 8. 1987/2, 417-438. o.

A tananyag a követkkező licenc alá esik: Developing Nations 2.0

Mindent megtettünk, azért, hogy a jogvédelem alatt álló ábrák, képek, hivatkozások, források, mozgóképek és animációk közléséhez a jogtulajdonos engedélyét megszerezzük. A kiadó elnézést kér amiatt, ha mégis valami mulasztás történt, továbbá várunk minden ezzel kapcsolatos észrevételt.