Megtestesült mítoszok
Meg vagyok győződve arról, hogy habár nincs egyetlen helyes irány a TI oktatásban, néhány aktuális törekvés szembe megy a rendszerem szellemiségével és megtestesíti a fent vázolt mítoszok valamelyikét. Had említsek néhány alkalmazást, amely megrendít:

Kísérletet tenni minden fogalom és tantárgy megtanítására az összes intelligencia felhasználásával

A meggyőződés, hogy elegendő csupán végigmenni egy adott intelligencia gyakoroltatásának lépésein

Olyan anyagfelhasználás, amelyhez háttérként társul egy intelligencia.

Az intelligenciák memóriafokozó eszközként való elsődleges használata.

Az intelligenciák egyesítése más kívánalmakkal

Az intelligenciák direkt értékelése vagy osztályzása tekintet nélkül a kontextusra és a tartalomra
Miután bemutattam a TI teória egyes problémás alkalmazatásait, hadd
tárjak fel a többszörös intelligenciákkal kapcsolatos három másik
pozitív lehetőséget, amelyeket az iskolákban használni lehetne (illetve
egyes intézmények már így is tettek).