Mítosz #3



Hogy az intelligencia és a stílus közti különbséget megvilágítsuk, figyeljük meg a következő ellentétet. Ha egy személy azt állítja, hogy reflektív vagy intuitív stílusú, ez a meghatározása feltételezi azt, hogy az egyén reflektív vagy intuitív lesz a tartalmak teljes skáláján, a nyelvtől a zenén át a szociális analízisig. Habár egy ilyen kijelentés empirikus feltevést tükröz, melyet szükséges lenne ténylegesen megvizsgálni. Előfordulhat olyan eset is, hogy az egyén reflektív a zenében, de nem sikerül reflektívnek maradnia egy olyan tárgykörben, amely matematikai gondolkodás követel meg; vagy hogy a személy intuitív a szociális tárgykörben, de kevésbé intuitív amikor matematikára vagy mechanikára kerül a sor.
Véleményem szerint, az intelligencia elgondolásomat és számos stíluskoncepciót szükséges lenne empirikusan stílusról stílusra kidolgozni. Nem feltételezhetjük azt, hogy a stílus ugyanazt jelenti Carl Jungnak, Jerome Kagannek, Tony Gregoricnak, Bernice McCarthynak és más stilisztikai terminológia megteremtőjének. Csekély hatásköre van annak a feltételezésnek, hogy egy személy, aki egy stílust képvisel egy miliőben vagy egy tartalomban, szükségszerűen ugyanezt fogja képviselni más tartalmakban.