3.2.4. Az értékelés, számonkérés módjának kidolgozása
A portfólió három dokumentumot kell, hogy tartalmazzon:
1. Tudásszintmérő feladatlap (min. 5 feladat) és a hozzá kapcsolódó javítókulcs
2. Kérdőíves felmérés (min. 10 kérdéssel)
3. Reflexió a „Saját értékelési módszereim" címmel
A portfólió értékelési szempontjai:
- A Tudásszintmérő feladatlap és a hozzá kapcsolódó javítókulcs esetén:
- A minimális feladatszám megléte.
- Meghatározza a feladatokhoz kapcsolódó mért követelményeket; a témakört, melyhez a tudásszintmérő feladatlapot készítette; a feladatok alkalmazási szintjét; a feladattípust; az itemszámot.
- A javítókulcsban pontosan elkészíti a javítás és a pontozás menetét.
A kérdőíves felmérés esetén:
- A minimális kérdésszám megléte.
- Bemutatja a kérdőív célját.
- Meghatározza milyen kérdéseket alkalmazott.
A szabadon választott dokumentum esetén:
Bemutatja a kurzus miként járult hozzá
értékelési kompetenciájának fejlődéséhez, mindezt konkrét példákkal
alátámasztja.
A kurzus megvalósítása során
nemcsak a portfólióval történő hallgatói teljesítmény értékelésére kerül sor,
és nemcsak a kurzus zárásakor. Az oktató rendszeresen értékeli a hallgató
feladatvégzését az órák közben és azt követően is, visszacsatolást, tanári
reflexiót ad.
A hallgatók egymást, sőt
önmagukat is értékelik a csoportmunkák, viták, megbeszélések alkalmával.
Az órák végén a hallgatók
értékelik az oktató munkáját, a tanítási-tanulási folyamatot, az óra tartalmát
Kilépőcédulák kitöltésével. De a hallgató az egész kurzust is értékeli a kurzus
zárásakor „Értékelő lap"-pal (2. számú Melléklet).
Az oktató önmagát értékeli az
órákat követően, illetve a kurzus eredményességét, hatékonyságát a kurzus
teljesítésekor beadott dolgozatok eredményeinek, színvonalának felmérésével.