3.2.3.4. A megvalósításához szükséges eszközök

A kurzus anyagának közös feldolgozásához szükséges szakirodalmi hátteret úgy válogattam össze, hogy azok megfeleljenek a kitűzött céloknak.

Báthory Zoltán (2000): Tanulók, iskolák, különbségek. Egy differenciális tanuláselmélet vázlata. Okker Kiadó, Budapest.

Csapó Benő (1998, szerk.): Az iskolai tudás. Osiris, Budapest.

Csapó Benő (2002, szerk.): Az iskolai műveltség. Osiris, Budapest.

Falus Iván (2000, szerk.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.

Falus Iván (2003, szerk.): Didaktika. Elméleti alapok a tanítás tanulásához. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest. 385-416.

Kojanitz László (2004a): A pedagógiai szövegek analitikus vizsgálata - a szavak szintjén. Magyar Pedagógia, 4. sz. 429-442.

Kojanitz László (2004b): Lehet-e statisztikai eszközökkel mérni a tankönyvek minőségét? Iskolakultúra, 9. sz. 38-56.

Nemcsak szakirodalmi háttérrel, hanem saját készítésű Segédanyaggal (2. számú Melléklet) is segítem a hallgatók tanulási folyamatát. Ezt a gyűjteményt azért állítottam össze, mert úgy gondolom, ezen végighaladva a tanárjelöltek jobban átlátják, megértik a mérés, értékelés folyamatát. A Segédanyag a szemléltetéshez is hozzájárul, számos olyan anyagot tartalmaz, melyekkel a mindennapi mérés, értékelés során az iskolai életben találkozhatnak. Az összeállított Segédanyag főleg általános iskolai példákat tartalmaz, ezt azért kell megjegyeznem, mert néhány esetben „banális”-nak tűnhet egy-egy feladat bemutatása, felhasználása, azonban úgy gondolom, hogy az egyszerű példákkal könnyebben megérthetik a lényeget a hallgatók, a későbbiekben pedig saját tantárgyaikra át tudják formálni, alakítani a kapott mintákat.