3.2.3.1. Alkalmazható módszerek

Módszernek tekintem azokat az eljárásokat, amelyek segítik a kurzus tananyagának feldolgozását, hallgatói megértését és elsajátítását, amelyek egységet képeznek az oktatói és hallgatói tevékenységekkel.

A magyarázatokkal az ok-okozati összefüggések, a fogalmak bemutatását, megértését, a gondolkodás fejlesztését irányítom, például a kulcsfogalmak esetén.

A megbeszélés alkalmával a folyamatos hallgatói és oktatói kontaktus, párbeszéd segítségével történik a témarész feldolgozása, így a hallgatói visszajelzések alapján haladok, például a feladatok típusainak megbeszélésekor.

Viták során a vélemények-ellenvélemények, kijelentések-cáfolatok, állítások-tagadások ütköztethetőek, például az osztályozás-szöveges értékelés melletti és elleni érvek felsorakoztatása.

A kurzus gyakorlati jellegéből adódóan kiemelt módszer a szemléltetés, használatban lévő felmérési anyagok, eszközök, tesztek, kérdőívek, javítókulcsok, tankönyvek elemzésekor, összehasonlításakor.

A kooperatív módszerekkel a csoportmunkában történő együttműködést, az együttműködésén alapuló közös tanulást, feladatmegoldást segítem.

Az interaktív és reflektív tanulási technikák alkalmazásával (például ötletbörze, fürtábra, jellemtérkép, vita) a kritikai gondolkodás fejlesztése a cél.