3.2.3.2. Alkalmazható munkaformák
A kurzus során bármely munkaforma alkalmazható.
Minden esetben a tartalmat, a feladat jellegét kell szem előtt tartani, ügyelve
arra, hogy melyik milyen hatékonysággal segíti az információszerzést, a
tanítás-tanulás folyamatának mely részén alkalmazzuk, illetve hogyan járul
hozzá az elsajátításhoz.
A frontális munka során a tanulási tevékenység párhuzamosan, egy időben, gyakran azonos ütemben folyik, például az új ismeretek, fogalmak feldolgozásakor, alkalmazásakor, rendszerezésekor, rögzítésekor és az értékelés folyamán.
A páros munka alkalmával két hallgató együtt old meg feladatot, például új ismeret szerzésekor, alkalmazásakor, rendszerezésekor, rögzítésekor, értékelésekor.
A csoportmunka (kooperatív csoportmunka) során 3-6 hallgató közösen oldja meg a kapott feladatot. Közösen beszélik meg a feladatmegoldás menetét, egymás között kiosztják a feladatokat, egyénileg elvégzik a kapott feladatot, majd közösen kialakítják a helyesnek vélt megoldást. Például új anyag feldolgozásakor, alkalmazáskor, rögzítéskor, rendszerezéskor.
Az egyéni munka is jelen van a kurzus szervezése, lebonyolítása során, ilyenkor a hallgatók önállóan, egyénileg oldanak meg feladatokat, például az új ismeretek szerzésekor, a korábban tanultak alkalmazásakor, rögzítésekor, rendszerezésekor, értékelésekor.
A frontális munka során a tanulási tevékenység párhuzamosan, egy időben, gyakran azonos ütemben folyik, például az új ismeretek, fogalmak feldolgozásakor, alkalmazásakor, rendszerezésekor, rögzítésekor és az értékelés folyamán.
A páros munka alkalmával két hallgató együtt old meg feladatot, például új ismeret szerzésekor, alkalmazásakor, rendszerezésekor, rögzítésekor, értékelésekor.
A csoportmunka (kooperatív csoportmunka) során 3-6 hallgató közösen oldja meg a kapott feladatot. Közösen beszélik meg a feladatmegoldás menetét, egymás között kiosztják a feladatokat, egyénileg elvégzik a kapott feladatot, majd közösen kialakítják a helyesnek vélt megoldást. Például új anyag feldolgozásakor, alkalmazáskor, rögzítéskor, rendszerezéskor.
Az egyéni munka is jelen van a kurzus szervezése, lebonyolítása során, ilyenkor a hallgatók önállóan, egyénileg oldanak meg feladatokat, például az új ismeretek szerzésekor, a korábban tanultak alkalmazásakor, rögzítésekor, rendszerezésekor, értékelésekor.