8. Tutanhamon fáraó élete és halála II. (8. modul)

A modul tartalmi elemei:

  • témakör

  • feladatleírás

  • célok

  • oktatási módszerek

  • tanulási technikák

  • az oktatás szervezési módja

  • követelmények

  • taneszközök.


Témakör:

Tutanhamon a feltételezések szerint Ehnaton fáraó fia volt. Eredeti nevét (Tutanhaton) Amon isten tiszteletére változtatta át Tutanhamonra. Sírkamrája a fáraó hármas koporsóját rejtette, számtalan ékszer, bútor, fegyver és szolgaszobrocska kíséretében. A királyi relikviák jelenleg a kairói Egyiptomi Régiségek Múzeuma (Egyptian Museum) gyűjteményét gazdagítják.


Feladatleírás:

Minden csoportnak készen kell állnia az általa vállalt altéma bemutatására, melyet a szakköri foglalkozáson a másik három csoport előtt tesz meg. A prezentálás bármilyen formában kivitelezhető (powerpointos bemutató, (kis)előadás, plakátkészítés, színjátszás stb.).


Célok:

Az előzetes tudásra és a tanulói érdeklődésre építve a kritikai gondolkodás és az együttműködési képesség fejlesztése.


Oktatási módszerek:

A hetedik modulhoz hasonlóan, ezúttal is a szemléltetés a hangsúlyos.


Tanulási technikák:

A galéria és a szakértői mozaik által a tanulók optimális fejlesztése megvalósítható.


Az oktatás szervezési módja:

A diákok csoportmunkában dolgozzanak.


Követelmények:

A csoportok az általuk meghatározott formában mutassák be produktumukat az egész szakköri csoport előtt.


Taneszközök:

A taneszközválasztás a hetedik modulban rögzített elveket követi. A tanulók egyéni és csoportos igényeihez igazodva a szakköri munkához elsősorban asztalok és székek, különböző színű filctollak, csomagolópapír, olló, ragasztó és vonalzó szükségesek. Az oktatástechnikai eszközök közül laptop vagy számítógép, projektor, írásvetítő, hosszabbító és UTP hálózati kábel (internet kábel) vagy mobil internet használatát kell biztosítani.