Interperszonális intelligencia fejlesztése

Téma: Holokauszt - Sorstalanság című film.
A tématerv felhasználásához szükséges a Sorstalanság című film megtekintése VHS-en vagy DVD-n.

A téma feldolgozásához ajánlott foglalkozási terv: 

Bloom-taxonómia Tanári tevékenység Tanulói tevékenység Munkaforma, módszerek, technikák Eszközök
Ismeretátadás
8 perc
A feladat ismertetése: Rendeződjetek 4 fős csoportokba. A film alapján gyűjtsétek össze azokat a kifejezéseket, amelyek a koncentrációs táborokról eszetekbe jut. Ezt egy pókhálóábra segítségével tegyétek meg. A diákok 4 fős csoportokba rendeződve pókhálóábrát készítenek a koncentrációs táborokról. Csoportmunka; pókhálóábra készítése Csoportonként 1 papír; filctoll.
Megértés
7 perc
A feladat ismertetése: Minden csoport beszélje meg, hogy szerinte mi lehetett Köves Gyuri számára a legnehezebb hazatérése után. A diákok kifejtik saját véleményüket Gyuri hazatérése kapcsán. Csoportmunka; beszélgetés -
Alkalmazás
12 perc
A feladat ismertetése: Páronként készítsetek háromlépéses interjút egymással. Egyikőtök riporter, a páros másik tagja, pedig Köves Gyuriként válaszoljon a feltett kérdésekre. A diákok interjút készítenek egymással. Először a páros egyik tagja a riporter, a másik Köves Gyuriként válaszol. Három feltett kérés után szerepcsere. Páros munka, interjúkészítés -
Analízis
10 perc
A feladat ismertetése: Vegyétek szemügyre a tábor foglyainak és az őröknek a viselkedését, helyzetét. Egy táblázat segítségével tegyétek ezt meg. A diákok 2 oszlopos táblázatot készítenek, melynek első oszlopában a foglyok helyzetét jellemzik, a másik oszlopban pedig az őrökét. Csoportmunka; Táblázatkészítés Csoportonként 1 papír; Filctoll
Szintézis
10 perc
A feladat ismertetése: A film alapján képzeld a foglyok egy napját. Csoportonként készítsetek el, egy napot a tábori életről, időbeosztással együtt. A diákok csoportonként elkészítik egy nap eseményeit. Csoportmunka; Tervkészítés Csoportonként 1 papír; Filctoll
Értékelés
8 perc
A feladat ismertetése: Alkoss ítéletet a tábori őrök viselkedéséről. A diákok összegyűjtik, a filmben látott őrök viselkedését, majd értékelik azt. Csoportmunka; Vázlatkészítés Csoportonként 1 papír; Filctoll